INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb (UZO) jako sociální partneři společně volají po otevření prodejen s nepotravinářským zbožím.

Posouvání termínu přímo ohrožuje pracovní místa v nich, přičemž obchod nikdy nebyl významným ohniskem šíření koronaviru. Navíc o co déle bude tento stav trvat, o to větší kumulace zákazníků v prodejnách v předvánočním období hrozí.

„Potřeba otevření prodejen s nepotravinářským zbožím se stává kritickou. Už v minulosti obchod prokázal, že je schopen vytvořit podmínky, které minimalizují riziko šíření koronaviru. Můžeme diskutovat o nastavení limitu počtu zákazníků na prodejní ploše, o dezinfikování prostředí nebo o délce otevírací doby,“ uvedla Renáta Burianová, prezidentka UZO, a dodala: „Mnozí zaměstnanci v obchodech, jejich skladech a logistických centrech rovněž nepříznivě pociťují omezení v městské hromadné dopravě. Mají problémy dostat se včas do práce či naopak z práce, a to v závislosti na směnách, které mohou začínat brzy ráno nebo se naopak protáhnout do pozdních večerních hodin.“

Podle Tomáše Prouzy, prezidenta SOCR ČR, je zapotřebí maximalizovat dobu prodeje, která zajistí rozložení návštěvnosti obchodů v čase a sníží tak počet zákazníků v prodejnách. „Vládní opatření týkající se zákazu nedělního prodeje a omezení otevírací doby považuji od začátku za kontraproduktivní. Ukazuje se, že lidé se předzásobují v sobotu, čímž se v prodejnách vytváří o třetinu větší koncentrace lidí. Obdobná situace pak vzniká i v pondělí, kdy si kupující doplňují zásoby. Zbytečně se tak zvyšuje riziko jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance obchodů. Čím déle bude vláda otevírací dobu omezovat a čím déle budou uzavřeny obchody s nepotravinářským zbožím, tím větší hrozí následný shluk nakupujících,“ sdělil T. Prouza.

Obchodníci od začátku roku vynaložili na minimalizaci nebezpečí koronavirové nákazy již přes 4,8 miliardy korun. Jde například o pořízení jednorázových rukavic, roušek nebo dezinfekce i navýšení počtu zaměstnanců kvůli rychlejší obsluze na pokladnách či častější dezinfekci prodejen. Obchody zaměstnancům poskytují vitamíny a další doplňky stravy, aby posílily jejich imunitu. Ministerstvo zdravotnictví přitom opakovaně potvrdilo, že obchody lze považovat za bezpečné s ohledem na riziko koronavirové nákazy.

„Sektor maloobchodu není zdaleka místem, kde by docházelo k častější nákaze. I přesto musí být mnoho obchodů uzavřeno, a to v předvánočním období, které je pro obchodníky tím nejdůležitějším v roce. S napětím proto čekáme na tolikrát ohlášený, ale zatím stále nepotvrzený scénář uvolňování opatření v dalších týdnech. Bez něj ohrožujeme existenci celých ekonomických sektorů, a navíc nesnižujeme napětí a nervozitu spotřebitelů. Lidé kvůli tomu odkládají nákupy, spoří a tím dále prodlužují trvání ekonomické recese,“ shrnul T. Prouza.

Renáta Buriánová, prezidentka Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb
Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3