Zahraniční kancelář CzechTrade Moskva informuje o nové možnosti zřizování elektronických víz do Ruské Federace. Podle schválených pravidel se bude elektronické vízum vyřizovat na speciálním webu Ministerstva zahraničních věcí Ruské Federace nebo za pomoci mobilní aplikace, které spustí 1. 1. 2021.
Takto získat vstupní víza do Ruské Federace bude možné za účelem turistiky, ale i obchodní cesty a soukromé návštěvy. „Ruský premiér Michail Mišustin již dříve schválil seznam zemí, jejichž občané si budou moci o elektronická vstupní víza požádat a českým exportérům pomůže, že na něj byla zařazena i Česká republika,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Ruský premiér schválil pravidla k vyřízení elektronických vstupních víz, která jsou příznivá i pro Českou republiku. K zajištění nebudou zapotřebí žádná pozvání nebo potvrzení ubytování z hotelu a ani účel návštěvy není nijak omezený. O vízum bude možné zažádat od 1. 1. 2021 vyplněním dotazníku, kde je nutné nahrát do systému fotografii, kopii cestovního pasu a zaplatit poplatek necelých 900 korun (40 USD). Takto zadaná žádost o vízum bude zpracována do 4 dnů s platností 60 dní. Po území Ruské Federace se dotyčná osoba bude moci pohybovat maximálně po dobu 16 dnů od překročení státní hranice.
Spolu s pravidly vyřízení byl schválen i seznam uznaných zemí a hraničních přechodů, přes které lze s tímto vízem do země vstoupit.
Seznam zemí, jejichž občané si mohou vyřídit elektronické vízum pro vstup do Ruské Federace: http://static.government.ru/media/files/c0ZDX0WaURdyvOidgFYSU5oDg61UC7QB.pdf
Seznam hraničních přechodů, kde bude možné uplatnit elektronické vízum: http://static.government.ru/media/files/XqUSd8ZtLQ7NzfqzAEk2zLLARYSq1h97.pdf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 58 zemích na pěti kontinentech.
www.czechtrade.cz
(tz)
Ilustrace Pixabay.com