Jak uvedl prezident Potravinářské komory Miroslav Toman, je dobře, že takové internetové stránky vznikly. Kvalita potravin v obchodní síti patří k obecně zajímavým tématům a prohřešky přitahují pozornost politiků, zvláště nyní před volbami.
„To je v pořádku, ale vždy by měl být definován viník," prohlásil Toman.
Mnoho závad však nevznikne ve výrobě, ale v řetězci od dodavatele ke spotřebiteli. Za přelepování doby trvanlivosti, plísně a porušené obaly, za to odpovídá prodejce, upozornil M. Toman. „My však se nebudeme zříkat odpovědnosti tam, zda se prokáže například nižší podíl masa, porušení technologické kázně ve výrobě a podobně," řekl Toman.
Potravinářská komora doporučuje aktualizovat zveřejněné případy, aby bylo jasné, zda dochází k nápravě nebo ne. Pro výrobce by bylo motivující, kdyby se na webu objevila i sekce kvalitních potravin, které prošly kontrolami a testy bez připomínek.
„Negativní případy se nejvíc dotýkají dobrého jména seriózních výrobců. Různí no name dodavatelé si z kritiky nic nedělají, protože nemají problém z tuzemského trhu rychle odejít," sdělil Miroslav Toman.
(kčr)