První cenu udělila porota jen ve třech kategoriích z osmi. Všechny zlaté medaile si přitom odnesla vítězná agentura MARK/BBDO. V kategorii Přímá B2C komunikace, tedy v kategorii, která hodnotí přímé oslovení koncových zákazníků, získala zlato kampaň Pepsi Manifesto. Práce MARK/BBDO pro Pepsi byla oceněna zlatou medailí také v kategorii Digitální komunikace za kampaň Pepsi 2010: Refresh your World. V kategorii Event a Field marketing, tedy v oblasti akcí na podporu prodeje, si MARK/BBDO odnesla zlato za úvěr pro farmáře GE Money Bank v rámci kampaně Pořiďte si krávu!
Český direkt & promo, který pořádá Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ spolu se sekcí integrovaných podlinkových agentur (iBTL) při Asociaci komunikačních agentur AKA, nabízí reklamním profesionálům a agenturním týmům možnost porovnat svoje práce zaměřené na oblast podpory prodeje, budování značky, přímý marketing a digitální komunikaci na českém a slovenském trhu. „Smyslem soutěže není hodnotit pouze nápaditost a kreativitu jednotlivých řešení, ale i jejich napojení na strategii značek, které rozvíjejí, a samozřejmě i jejich dopad na výkony a růst těchto značek," řekl výkonný ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.
Soutěž s původním názvem Český direkt vznikla na přelomu let 2002/2003. V loňském roce prošla radikální změnou a získala široký záběr podlinkových aktivit. V nové podobě a pod novým názvem Český direkt & promo se letos konala již podruhé, celkově šlo ale o devátý ročník. Porotu tvoří významné osobnosti reklamy a marketingu, předsedou poroty je již druhým rokem nezávislý konzultant v oblasti budování, řízení a komunikace značky s mnohaletou zkušeností z předních podlinkových agentur světa Graeme Murray.
Vítězové soutěže Český direkt & promo mají možnost se zúčastnit mezinárodní soutěže IMC European Awards, která hodnotí nejlepší kampaně Evropy. Je organizována Evropskou asociací komunikačních agentur (EACA) a její sekcí integrované marketingové komunikace (IMCC Europe). Vloni čeští zástupci uspěli, získali hned čtyři ceny, včetně jedné zlaté.
* BTL – Below the Line tzv. podlinkové komunikační techniky, řadí se sem například podpora prodeje, public relations, eventy, guerillový marketing, direct marketing, newslettery, virální videa, komunitní skupiny na internetu apod. Dříve šlo spíše o doplněk klasické ATL, neboli nadlinkové reklamy (televizní, tiskové apod.), dnes především v rozvíjejícím se internetovém prostředí působí BTL často samostatně a dokáže mnohdy efektivněji zasáhnout cílovou skupinu za zlomek nákladů klasické ATL reklamy.
Výsledky soutěže
14. dubna 2011
umístění název kampaně značka agentura
kategorie: Integrovaná komunikace
2 Kráva na prodej Yoplait Ogilvy & Mather
3 Pepsi 2010: Refresh your world Pepsi MARK/BBDO
kategorie: Přímá B2B komunikace
2 Každá značka potřebuje prostor pro svůj růst Wellen self-promotion Wellen
3 Zažijte design a kvalitu Heex Proximity Prague
3 Létající viry Telefónica O2 Ogilvy One
kategorie: Přímá B2C komunikace
1 Pepsi Manifesto Pepsi MARK/BBDO
2 Když se vám zaběhne mazlíček, co vám zbyde? T Mobile Underline
3 Vánoční a novoroční přání Vodafone Team Red / Y&R Brands
kategorie: Digitální komunikace
1 Pepsi 2010: Refresh your world Pepsi MARK/BBDO
3 Peugeot 207 Le Mans Peugeot Euro RSCG 4D
kategorie: Loajalitní a dlouhodobý marketing
2 JOJO Planeta JOJO (Nestlé) Line Art Group
kategorie: Event a Field marketing
1 Pořiďte si krávu! Úvěr pro farmáře/GE Money Bank MARK/BBDO
3 Albert Super C komando Albert (Ahold) Underline
3 Běž jako o život Nike MARK/BBDO
kategorie: Retail / merchandising / in-store marketing
3 Šlápli jsme do pedálu - interaktivní výloha Vodafone Wellen
kategorie: Digitální inovace
2 Volvo Interaktivní brzdící citilight Arnold Prague
3 Běž jako o život Nike MARK/BBDO
3 Šlápli jsme do pedálu - interaktivní výloha Vodafone Wellen
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
Sekce iBTL vznikla při Asociaci komunikačních agentur (AKA) v roce 2004. Původně se jmenovala Sekce Sales Promotion a zastřešovala agentury s širokou nabídkou služeb podpory prodeje, které v této oblasti představovaly v té době zřejmou kvalitu a dokázaly překročit rozhraní mezi implementační agenturou bez významné přidané hodnoty pro klienta a agenturou schopnou poskytnout v oboru podpory prodeje svým klientům v podstatě kompletní servis včetně vlastního názoru a poradenství.
Sekce iBTL je členem IMCC EACA (Integrated Marketing Communications Council, European Association of Communications Agencies), která zastřešuje evropské národní podlinkové asociace (www.eaca.be/imcc), a členem POPAI (Point of Purchase Advertising International), která zastřešuje odborníky a zájemce o reklamu v místě prodeje (www.popai.cz).
(tz)