INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Informovat české podnikatele o možnostech vývozu do zahraničí, zvýšit konkurenceschopnost malých a středních firem a podpořit je v jejich úsilí o uplatnění na zahraničních trzích. To je cílem série osmi proexportních seminářů, které od poloviny června v jednotlivých regionech uspořádá Hospodářská komora České republiky v úzké spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu.

Smyslem projektu, který odstartuje 15. června seminářem v Karlových Varech, je také přispět k teritoriální i oborové diverzifikaci tuzemského vývozu a zvýšit podíl exportu s vyšší přidanou hodnotou. Vývoz z ČR stále z více než 80 % směruje do zemí EU a jeho dominantní část tvoří stroje a dopravní prostředky.

„Pro dlouhodobé zajištění prosperity tuzemského hospodářství je nezbytné, aby se české firmy při vývozu neorientovaly jen na země EU, ale aby se svými výrobky a službami více zaměřily i na perspektivní mimoevropské trhy typu Indie, Číny, Argentiny, Brazílie nebo Ruska," upozornil ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek „Je také zřejmé, že v delší perspektivě mohou čeští exportéři zůstat konkurenceschopnými jen tehdy, když se více zaměří na výrobky a služby s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou nanotechnologie, biotechnologie, potravinářství, ale také chemicko-technologický průmysl nebo informační technologie," dodal ministr Kocourek. Právě jeho ministerstvo teď dopracovává Strategii konkurenceschopnosti ČR a novou Exportní strategii, které chtějí českým exportérům s dosažením těchto cílů pomoct.

„Prosperita otevřené české ekonomiky do značné míry závisí na vývozu. I když si tuzemský export vede v posledním období dobře, firmy se vzhledem k rostoucí konkurenci musí ještě lépe naučit využívat možnosti, které se na zahraničních trzích nabízejí. Jsme proto velmi rádi, že můžeme prostřednictvím těchto seminářů českým podnikům pomoci. Hospodářská komora České republiky tím přirozeně navazuje na své další aktivity v podpoře exportu a může se přitom opřít o své silné zastoupení v jednotlivých regionech," sdělil prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel.

Komu jsou tyto nové proexportní semináře určeny upřesnil ředitel zahraničního odboru Hospodářské komory ČR David Füllsack: „Experti na seminářích poskytnou užitečné informace a rady jak stávajícím exportérům, kteří mají zájem svůj export rozšířit, tak těm firmám, které o možnostech své produkty vyvážet teprve uvažují. Jsem přesvědčen o tom, že českým podnikatelům tak tyto semináře například ukážou možný směr v jejich obchodní strategii a pomohou definovat efektivní vývozní model."

A co budou semináře konkrétně obsahovat?

Zástupci firem se na celodenních seminářích atraktivní formou a na konkrétních příkladech mohou dozvědět užitečné rady jak v exportu postupovat, např. při volbě teritoria, výběru a oslovení potenciálních klientů, při výběru marketingových nástrojů a realizaci marketingových aktivit. Přední čeští odborníci účastníky seminářů seznámí mj. s existujícími formami podpory českého vývozu ze strany Hospodářské komory ČR, státu a dalších institucí, včetně možností financování exportu státem i soukromým sektorem. Získají rovněž informace o dokumentech potřebných pro vývoz mimo země EU a samozřejmě také informace o charakteristikách českého exportu, jeho teritoriálním a oborovým zaměřením. Na seminářích kromě expertů Hospodářské komory České republiky vystoupí rovněž zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu, agentury CzechTrade, České exportní banky a Exportní garanční a pojišťovací společnosti, a.s. (EGAP).

Na základě poznatků a zkušeností nasbíraných z těchto seminářů v jednotlivých regionech zpracují experti Hospodářské komory ČR Příručku úspěšného exportéra.

Celý projekt seriálu proexportních seminářů vyvrcholí zářijovou konferencí v Praze, na které by měli přední čeští odborníci, zástupci státu i podnikatelské veřejnosti, mj. i na základě poznatků nasbíraných při této sérii exportních seminářů, zhodnotit stav a perspektivy českého exportu.

Firmy, které mají zájem se těchto seminářů zúčastnit, se mohou hlásit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Účast na seminářích je zdarma.

Informace o projektu jsou zveřejněny na www.komora.cz/exportniseminare.

Místo a termín konání proexportních seminářů v regionech:

-15.6. 2011 Karlovy Vary, hotel Thermal

- 16.6. 2011 Jihlava, hotel Gustav Mahler

- 21.6. 2011 Plzeň, sídlo krajské Hospodářské komory (Teslova 3,Plzeň)

- 23.6. 2011 Brno, sídlo regionální Hospodářské komory Brno

V září proběhnou proexportní semináře také v dalších regionech:

- Hradec Králové

- Ostrava

- Olomouc

- Zlín

Hospodářská komora České republiky (HK ČR) se systematicky věnuje pomoci a podpoře českým podnikatelům při jejich pronikání na zahraniční trhy. Ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstvem průmyslu a obchodu například koordinuje projekt podporující společnou účast českých firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. Možnosti za zvýhodněných podmínek prezentovat svou činnost a výrobky před potenciálními zahraničními obchodními partnery využilo jen za první čtyři měsíce letošního roku již více než 400 českých firem na 21 veletrzích a plánováno je dalších 42 akcí ve 20 zemích.

HK ČR rovněž organizuje mise zástupců českých firem, kteří doprovází oficiální činitele naší země při jejich cestách do zahraničí. V letošním roce tak například čeští podnikatelé doprovázeli prezidenta Václava Klause při jeho oficiální návštěvě Argentiny a Chile a v dubnu pak při návštěvě Černé Hory, kde se díky této misi podařilo několika českým firmám uzavřít lukrativní obchodní kontrakty.

HK ČR rovněž pro české podniky zprostředkovává mnoho kontaktů se zahraničními firmami a delegacemi, které naopak zavítají do tuzemska. Důležitou součástí všestranné podpory exportu a vůbec expanzi českých firem do zahraničí jsou také různé vzdělávací a informační semináře a poradenské akce, které HK ČR pro české podnikatele pravidelně organizuje.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3