INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Znalost německého jazyka je v České republice nadále zásadní výhodou pro úspěšnou profesní dráhu. Vyplývá to z výsledků aktuálního průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK): 73 % dotázaných podniků považuje znalosti němčiny za velmi důležité – především pro manažery, inženýry a prodejce.

Průzkumu o využívání cizích jazyků v ekonomické sféře, který již podruhé provedla ČNOPK, se zúčastnilo 222 firem převážně s německou nebo rakouskou účastí podnikajících v České republice. Výsledky průzkumu jsou jednoznačné: téměř 95 % oslovených firem považuje znalosti německého jazyka za důležité, tři čtvrtiny dokonce za velmi důležité. Znalosti anglického jazyka jsou naopak velmi důležité jen pro necelou polovinu respondentů. Ještě více zaostávají ve srovnání s němčinou další cizí jazyky jako francouzština a ruština.

Podle odhadu oslovených podniků těží ze znalostí německého jazyka především zaměstnanci na odborných a vedoucích postech. Dále používají němčinu vedoucí oddělení, inženýři a další odborníci pro komunikaci s mateřskou společností, německy mluvícími klienty či nadřízenými. Z tohoto pohledu je německý jazyk důležitým faktorem pro úspěšnou kariéru.

"Znalost cizích jazyků je klíčová pro dosažení profesních úspěchů. Důležitá přitom zdaleka není jen pro manažery nebo třeba pro prodejce, ale je významná pro všechny profese včetně těch ryze technických. Ve Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti, kterou jsme připravili, proto také navrhujeme širší a efektivnější výuku jazyků už od základní školy", řekl ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.

Pouze 15 % oslovených firem však hodnotí dostupnost německy mluvících zaměstnanců na českém pracovním trhu jako dobrou. 41 % ji hodnotí jako uspokojivou, téměř polovina jako neuspokojivou či nedostatečnou. S ohledem na tuto skutečnost vzbuzuje obavy klesající počet lidí, kteří se v České republice učí německy.

Jednatel ČNOPK Bernard Bauer v této souvislosti zdůraznil: „Více než 4000 německých firem poskytuje spolu s četnými rakouskými a švýcarskými podniky v celé České republice přes sto tisíc pracovních míst. Jak už podruhé ukázal náš průzkum, je zde znalost německého jazyka velmi žádaná a představuje důležitou výhodu pro profesní dráhu. Protože nabídka na mnohých českých školách tuto poptávku dostatečně nezohledňuje, podporuje ČNOPK veškeré iniciativy, které se snaží tomuto trendu vzepřít."

Právě takovou iniciativu nyní ČNOPK zahajuje společně s Goethe-Institutem a Centrálou pro německé školství v zahraničí pod heslem „Němčina pro úspěšnou kariéru". Cílem projektu je vytvářením přímých kontaktů podporovat setkávání a spolupráci mezi školami a firmami a vytvářet tak praktické podněty pro výuku německého jazyka. Nad projektem převzal záštitu německý velvyslanec v České republice Johannes Haindl, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Podrobné informace o projektu najdete na www.goethe.de/dfk.

Mediálním partnerem projektu „Němčina pro úspěšnou kariéru" je Česká informační agentura.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3