INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společenskou prestiží nesmí být konzumace a zpracování potravin z cizích destinací, ale využívání lokálních zdrojů. Pomáháme tím nejen našim pěstitelům a regionálním firmám, ale zachováváme tím tradiční profese, ráz naší krajiny a přirozený ruch venkova. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) za podpory Ministerstva zemědělství a rozhodujících odborných svazů zahajuje velkou kampaň k podpoře regionálních potravinářských a zemědělských produktů, lokálních producentů a původních českých profesí spojených s venkovem.

Využívání regionálních potravin a surovin pro jejich výrobu se musí stát celospolečenským tématem. Zatím největší kampaň k podpoře lokálních produktů„…a teď česky“ organizuje AMSP ČR společně s Ovocnářskou unií ČR, Českým svazem zpracovatelů masa, Zelinářskou unií Čech a Moravy, Svazem vinařů ČR, Asociací kuchařů a cukrářů ČR, Asociací výrobců lahůdek, Českým svazem pivovarů a sladoven, Svazem pekařů a cukrářů v ČR a Rybářským sdružením ČR. Akce je součástí největší podnikatelské aktivity 2016, Roku řemesel, ve kterém jsou zapojeny všechny rozhodující profesní spolky, a který je podporován kraji, školami a desítkami dalších institucí. Záštitu nad Rokem řemesel 2016 převzal osobně prezident ČR Miloš Zeman, předseda vlády Bohuslav Sobotka, ministr zemědělství Marian Jurečka, ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová a ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Generálními partnery jsou Komerční banka, Mediatel, Citroën a Mafra.

Do kampaně„…a teď česky“ hodlá AMSP ČR zapojit postupně všechny důležité domácí producenty, obchodníky a jejich profesní zástupce, kteří využívají domácích surovin jako hlavního zdroje pro výrobu, obchod nebo přípravu potravin a pokrmů nebo kteří jsou jejími pěstiteli. Jejich provozovny budou označeny a zahájí se celoplošná kampaň pro podpory nákupů jejich produktů ze strany spotřebitelů i firem. Další podpora bude založena na daňových, investičních, exportních a sociálních benefitech. Cílovým segmentem kampaně budou i školy, žáci a jejich rodiče. Společně s povinnými dílnami na základní škole, což je jeden z hlavních požadavků aktivit Roku řemesel 2016, se rozjíždějí i jednání o kombinaci tohoto předmětu s tzv. pozemky, což bývalo v minulosti automatické. Začíná totiž růst zájem školáků o zemědělské, potravinářské a pěstitelské obory, kam je připraveno podle průzkumu AMSP ČR nastoupit až 10 % dětí ukončujících druhý stupeň ŽS. Doposud byl totiž trend klesající. Podíl nových žáků oboru pekař za posledních deset klesnul o 44 %, v oboru řezník uzenář dokonce o 60 %. V oboru sladovník – pivovarník je situace dokonce již taková, že v roce 2015 nenastoupil do tohoto oboru ani jeden žák, zatímco v roce 2005 to bylo alespoň ještě 14 dětí. S demografickým poklesem tak koresponduje jedině obor cukrář, který za posledních deset let vykazuje úbytek 27 %, což ale v poměrně velkém oboru činí pokles o 362 žáků, kteří dnes na trhu práce chybí.

Společná kampaň bude pokračovat v roce 2017 Rokem venkova, který AMSP ČR společně s Ministerstvem zemědělství připravuje jako hlavní celospolečenskou aktivitu příštího roku, a jehož cílem bude masivní podpora podnikání v obcích a na venkově a zahájení diskuse nad hlavními předpoklady udržení ruchu na venkově, včetně malého podnikání.

Ministr zemědělství Marian Jurečka uvádí: "Začíná se ukazovat, že nejen cena, ale i kvalita a příběh konkrétní potraviny, tedy, kde a kým byla vyrobena a z jakých surovin, ovlivňuje rozhodování zákazníka, zda si výrobek koupí. Chtěl bych, aby se stalo věcí prestiže, že lidé budou nakupovat více potravin českého původu. Každý z nás se již jistě přesvědčil, že čerstvější regionální potraviny mají zpravidla lepší chuť i cennější nutriční vlastnosti. Dalším důvodem, proč dát přednost regionálním potravinám, je podpora zaměstnanosti v regionech. "

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu dodává: „Cílem není dehonestovat zahraniční zboží, nechceme ani používat fráze o společenské odpovědnosti, ani nikoho nutit co má dělat, ale hodláme rozumnými argumenty přesvědčovat, že trendem je být více český. Posilovat regionální producenty znamená posilovat naši nezávislost. Mám-li být doslovný, společenskou prestiží by se mělo stát to, že se zákazník v restauraci zeptá na původ surovin pokrmů nebo nápojů a objedná si to lokální. Doposud tomu bylo spíše naopak.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3