INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Špičky Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR), Hospodářské komory ČR a Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR jakožto zakladatelů CEBRE (České podnikatelské reprezentace při EU v Bruselu) se v Praze v sídle SP ČR setkali s českými poslanci Evropského parlamentu. Cílem setkání bylo prodiskutovat postoje podnikatelských a zaměstnavatelských organizací k tématům, která jsou aktuálně diskutována na úrovni EU a zamyslet se nad možnostmi jejich společného prosazování v Evropském parlamentu. České podnikatele aktuálně zajímají témata revize směrnice o vysílání pracovníků, udělení statutu tržní ekonomiky Číně a balíček o bezpečnosti dodávek energie. „Jde o témata, která jsou pro byznys zásadně důležitá,“ řekl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.

Shodný názor zastává i europoslanec Luděk Niedermayer. „Jde o relevantní témata,“ řekl Luděk Niedermayer. Podle něj jsou podobná setkání zástupců politiky a byznysu pro prosazení společných zájmů důležitá. „Jde o to, vysvětlovat, jak v Evropě vznikají rozhodnutí, jaké je rozložení sil a jakým způsobem naši podnikatelé i naše vláda mohou dosáhnout toho, aby v těch rozhodnutích byly více reflektovány naše zájmy. Z tohoto hlediska jsem rád, že jsem tady mohl být a tyto mechanismy vysvětlit,“ konstatoval Niedermayer. „Jakkoli byť dobře zargumentovaný názor není užitečný, pokud o něm nepřesvědčíte ostatní a nevybudujete potřebnou většinu,“ prohlásil.

Návrh Evropské komise na revizi směrnice o vysílání pracovníků za účelem poskytování služeb označil prezident SP ČR Jaroslav Hanák za administrativně náročný a nezodpovědný. „Jsme s touto směrnicí zásadně nespokojeni, neboť dramatickým způsobem poškozuje ČR,“ konstatoval. Dále uvedl, že v otázce statusu tržní ekonomiky pro Čínu nejsou členské firmy SP ČR jednotné, pro některá odvětví by však tato změna znamenala ohrožení trhu pro odbyt jejich výrobků. S mírným optimismem pak hledí na otázku balíčku dodávek energie – také vzhledem ke vstřícným postojům sousedního Slovenska, která se chystá převzít předsednictví EU.

Kromě Ludvíka Niedermayera se z více než dvou desítek českých europoslanců na setkání se špičkami byznysu vydala pouze jeho kolegyně Michaela Šojdrová. Nízký zájem českých zástupců v Evropském parlamentu hodnotili podnikatelé kriticky. „Vadí mi, že z 21 poslanců si jich na to, aby se s námi setkali, nenajde čas více. Neznám reprezentativnější zastoupení českého byznysu, než to, které je zde zastoupeno,“ konstatoval Jaroslav Hanák. „Myslím si, že žádný z nich nemá takové znalosti a schopnosti, aby v Bruselu mohl něco projednat a prosadit bez konzultace s byznysem,“ dodal.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3