INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nejlepší čeští exportéři již 19. ročníku prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade byli oceněni za své úspěchy. Do letošního ročníku poslalo svou přihlášku rekordních 160 firem, z nichž podmínky účasti splnilo 143. Soutěž založila logistická společnost DHL Express CZ v roce 1997, aby motivovala vývozce ve snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Od jejího počátku je soutěž pořádána pod záštitou vládní agentury CzechTrade. Generálním partnerem je UniCredit Bank. Spolupracuje opět i Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Slavnostní večer probíhá pod patronací Ministerstva průmyslu
a obchodu.

„Letošní historicky nejvyšší účast nám jako pořadatelům dělá obrovskou radost, protože dokládá, jak významné místo Exportní cena DHL UniCredit zaujímá. Od jejího prvního ročníku uplynulo již 19 let, a jelikož se soutěž těší rok od roku většímu zájmu vývozců i pozornosti médií, stal se tento projekt prestižním oceněním kvalitní práce českých malých a středních exportujících podniků. Počet přihlášených i jejich ekonomické výkony za rok 2015 také potvrzují, že byl loňský rok úspěšný nejen pro exportéry samotné, ale v případě proexportně orientované české ekonomiky i pro růst celkového HDP,“ komentuje význam soutěže Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

V kategorii malá společnost, kde soutěžilo 62 firem, se na prvním místě v kategorii Malá společnost umístila společnost Namara s.r.o., výrobce mléčných výrobků. V kategorii Středně velká společnost soutěžilo 81 firem. Vítězem je společnost FANS, a. s., která exportuje komponenty pro elektrárny a průmyslové podniky.

Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na země jihovýchodní Asie sdružené v organizaci ASEAN (Brunej, Filipíny, Indonésie, Kambodža, Laos, Malajsie, Myanmar, Singapur, Thajsko
a Vietnam), kde sklidila největší úspěchy společnost PROMA REHA, s.r.o. vyvážející zdravotnické vybavení
a nábytek. Celkem sem exportovalo 21 finalistů.

„Loni na trhy zemí ASEAN směřoval český vývoz za necelých 23 miliard, což je jen 0,6 procenta celkového objemu. Tyto země pro české exportéry stále představují větší či menší neznámou. Ve chvíli, kdy jsou velké trhy jako Rusko a Čína problémové, však země ASEANu skrývají pro české vývozce obrovský potenciál. Ukazuje to
i příklad 21 finalistů letošní exportní ceny, kteří byli na těchto trzích často schopni zúročit své bohaté zkušenosti z rozvinutých zemí. Nové příležitosti se skrývají i v dalších regionech. Od stále bohatší střední Asie, přes oblasti v afrických zemích až po Střední Ameriku. Pokročilá regionální integrace, strategické polohy u námořních cest, a především nově vznikající celní unie, sem lákají investory ze všech koutů světa, Čechy nevyjímaje,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.

Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost ZK-TERMOCHEM s.r.o., odborník na tlakové nádoby na plyny. V druhé kategorii pod patronací CzechTrade, kterou je „Exportní příběh roku“, nejvíce zaujala společnost Componenta Moravia s.r.o. vyrábějící komponenty pro sklářský průmysl.

„Našim cílem je usnadňovat českým firmám expanzi na zahraniční trhy, o což se snažíme už 20 let. A vítězové obou našich kategorií dokazují, že kvalitní české výrobky se umí v cizině prosadit. Pomoc našich zástupců v zahraniční je nenahraditelná. To dokazuje vítěz první kategorie firma ZK - TERMOCHEM s.r.o., která vyhrála tendr na rekonstrukci elektrofiltrů pro tepelnou elektrárnu Ugljevik v Bosně a Hercegovině. Za každým velkým úspěchem navíc bývá i silný příběh. Společnost Componenta Moravia s.r.o. navazuje na tradiční výrobu sklářských forem, která má kořeny již v roce 1883. V roce 2010 se firma vyprofilovala ve společnost, která produkuje mimo sklářské formy i technicky náročné komponenty také pro ostatní průmyslová odvětví jako je letecký průmysl, motorsport nebo číslicově řízené stroje. Pro tuto novou oblast výroby začala společnost v roce 2014 používat marketingový název Componenta Perfecta,“ upřesňuje generální ředitel agentury CzechTrade, Radomil Doležal.

Vítězství v kategorii Globální exportér získala společnost ELKO EP, s.r.o., specialista na elektroinstalace, který má pobočky v osmi evropských a dvou asijských zemích. Společnost navýšila počet exportních zemí o 15 destinací oproti předchozímu roku a toto číslo stále roste.

Místopředsedkyně AMSP ČR Pavla Břečková k tomu dodává: „Jsem nesmírně potěšena, že se i v kategorii malá či střední společnost prosazují firmy výrobního charakteru, tedy firmy s jasně definovanou tvůrčí i přidanou hodnotou, které mají dlouhodobější perspektivu právě i na zahraničních trzích. Přestože nejnovější data ukazují na makroekonomické zpomalování exportu, velmi držím pěsti, ať jakýmikoli turbulencemi proplují úspěšně, neboť i ty jsou součástí života firmy“.

„Přes všechna úskalí a problémy českých exportérů najít v některých oborech kvalifikované dělníky míří letošní bilance zahraničního obchodu k novému historickému rekordu. K tomu bezesporu přispěla i neposilující česká koruna. Dle průzkumu NSG Morison, exportéři se právě bojí budoucího posílení koruny, proto se budou snažit svoji exportní politiku ještě pro rok 2017 co nejvíce rozšířit. Nicméně s tím je spojen začarovaný kruh nízkého počtu kvalifikovaných zaměstnanců, což v důsledku exportéry velice limituje. Dle průzkumu, exportéři by kvitovali mírnější české legislativu vůči přílivu pracovních sil z jiných zemí, především z Ukrajiny“, konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG Morison.

„Do letošního ročníku soutěže nakročilo 54 % společností vůbec poprvé. Celkový obrat firem zařazených do finálního hodnocení činil 26,5 mld. Kč za rok 2015 s celkovým objemem vývozu 14 mld. Kč. Největší počet přihlášek bylo podáno z Prahy, Zlínského a Jihomoravského kraje. Podíl exportu na celkovém obratu činil za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 53 %,“shrnul 19. ročník zástupce odborného garanta Pavel Schweiner, Managing Director COFACE Czech.

Co na závěr říká pořadatelka soutěže Helena Kohoutová: „Je jasné, že moderní technologie, nové přístupy
a inovace posouvají úspěch podnikatelů a korporací kupředu. Efektivita a nové možnosti komunikace je pojítkem letošních akcí a vrcholem je závěrečný večer, který proběhnul v prostorách budovy Microsoft s možností si prohlédnout nejmodernější kanceláře v České republice vytvořené pro práci v digitálním věku.“

Přehled výsledků 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

Středně velká společnost

1. místo – FANS, a. s.

2. místo – T-CZ, a. s.

3. místo – Progress-OK, a. s.

Malá společnost

1. místo – Namara s. r. o.

2. místo – Katanga s. r. o.

3. místo – MORIS design s. r. o.

Exportér teritoria – ASEAN

1. místo – PROMA REHA, s. r. o.

2. místo – B&Bartoni spol. s r.o.

Globální exportér

1. místo – ELKO EP Holding, SE

2. místo – PROMA REHA, s.r.o.

Nejúspěšnější klient CzechTrade

ZK-TERMOCHEM s.r.o.

Exportní příběh roku

Componenta Moravia, s.r.o. (Componenta Perfecta)

Více informací o soutěži včetně kritérií soutěže a podrobností k hodnoceným kategoriím naleznete na www.exportnicena.cz.

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3