Ministerstvo průmyslu a obchodu spouští nový facebookový profil s názvem Ochránce spotřebitele. Jeho cílem je vytvořit platformu pro lepší informovanost a sdílení zkušeností spotřebitelů, která pomůže získat zdravé spotřebitelské návyky. Maskotem profilu se stala sova, jako symbol moudrosti při nákupu.
Stránku Ochránce spotřebitele spouští ministerstvo v adventní době, kdy je pozornost lidí věnována nákupům a hrozí nárůst nekalých obchodních praktik. Prostřednictvím informací a diskuzí na profilu chce pomáhat v každodenních situacích, které spotřebitele mohou potkat. Profil však nenahrazuje standardní postupy a formální právní kroky, které jsou platné v oblasti ochrany spotřebitelských práv.
"Agenda ochrany práv spotřebitele patří do gesce našeho ministerstva a považujeme ji za jednu z nejvyšších priorit. Pro zlepšení ochrany spotřebitelů, jimiž jsme vlastně my všichni, jsme udělali již řadu opatření, ale hodlám v nich pokračovat a spotřebitelům ještě více pomáhat. Rozhodl jsem se proto založit též tento profil jako pomocníka, rádce a informační platformu pro ty, kteří nakupují a s nakupováním mají své zkušenosti," uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (na snímku vlevo).
Při přípravě stránky spolupracuje MPO s institucemi, které mají ochranu spotřebitele ve své gesci, tedy především s Českou obchodní inspekcí, Puncovním úřadem nebo Státní energetickou inspekcí. Vedle kontaktů a spotřebitelských informací od těchto institucí bude důležitou součástí profilu také zpětná vazba občanů, jejich názory, rady a poznatky.
(tz)