INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR v předvečer spuštění elektronické evidence tržeb stále jedná s ministrem financí a mikroživnostníci jsou krůček od toho, že nebudou muset povinně elektronizovat svoje prodeje. Ministerstvo financí vyslyšelo dlouhodobý požadavek AMSP ČR a osoby samostatně výdělečně činné, které vykazují tržby v řádu stokorun denně, tak mají šanci se EET vyhnout. Podmínkou bude, že se podnikatelé dohodnou s Finančním úřadem na paušální dani. Velmi reálné je i to, že evidovat tržby nebudou muset e-shopy u plateb kartou přes internet.

Fyzické osoby, jejichž příjem nepřevýší 250 tis. korun ročně zatím nikdy nebyly blíže tomu, že se vyhnou elektronizaci svých prodejů. Pokud totiž využijí tzv. institut paušální daně, tak podle dohody zástupců malých podnikatelů a Ministerstva financí mají reálnou šanci být vyjmuti z režimu EET. Institut paušální daně je možné využívat i dnes, nicméně zájem firem, dohodnout se Finančním úřadem na zaplacení určité daně byl zatím minimální. Fakticky to znamená, že podnikatel ukáže výsledky za poslední rok, navrhne plán roku následujícího a podle toho si dohodne s pracovníky finanční správy daň. De facto se tím vykoupí ze všech administrativních povinností a nově i z evidence tržeb.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR, k tomu uvádí: „Jedná se o racionální rozhodnutí. V tomto případě se vůbec nedá hovořit o nějakém větším podnikání, jedná se o fyzické osoby, které dělají pár set korun tržeb denně a jejich reálné výdělky jsou naprosto minimální. Může se jednat například o malé vesnické výčepy, které otevřou v pátek a v sobotu večer. Pokud dojde k dohodě, že zaplatí alespoň minimální daň, může to být pro stát dokonce výhodnější než doposud.“

AMSP ČR jedná s Ministerstvem financí v posledních hodinách velmi intenzivně a přivítala proto i další návrh, a to je neevidovat tržby e-shopů u plateb prováděných kartou prostřednictvím internetu.  To navazuje na dohodu mezi AMSP ČR a Ministerstvem financí z léta, kdy se vyjmuly z povinnosti evidence e-shopy prodávající přes prostředníky, například zásilkové služby, které následně platbu zasílaly na účet prodejce.

Pavla Břečková, místopředsedkyně AMSP ČR k tomuto návrhu dodává: „Platby přes platební bránu mají mnoho variant a provozovatelům e-shopů by to dost zkomplikovalo život. Podstatné je ale to, že se v konečném důsledku jedná o bezhotovostní převod, a tudíž případný daňový únik je naprosto minimální. E-shopy elektronizují svoje podeje již dnes a nemá proto smysl zavádět jim další režim.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3