Rada a Evropský parlament dosáhly předběžné politické dohody u nařízení, které má posílit evropský polovodičový ekosystém. Tzv. Akt o čipech vytvoří podmínky pro rozvoj evropské průmyslové základny, která by měla do roku 2030 zdvojnásobit podíl Evropské unie (EU) na světovém trhu s polovodiči z 10 % nejméně na 20 %. Na dohodě má zásluhu i české předsednictví, kterému se na konci minulého roku podařilo schválit obecný přístup Rady, což je první krok k této dohodě.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo výzvu na podporu digitalizace podniků z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), ve které je připraveno 500 milionů korun. MPO také vyhlásilo pátou veřejnou soutěž v programu The Country for the Future (CFF) v podprogramu 3 „Inovace do praxe“. Tam je k dispozici 550 milionů korun z Národního plánu obnovy.
Ministerstvo průmyslu a obchodu a CzechInvest spustily nový webový portál věnující se rozvoji brownfieldů. Bude sloužit jako centrální informační zdroj pro podporu obnovy a revitalizace zanedbaných a nevyužitých lokalit v České republice. Součástí bude i Národní databáze brownfieldů, která obsahuje více než čtyř tisíce lokalit.
Česká republika zvládla zimu bez dodávek plynu z Ruska, pokračuje ve snižování spotřeby plynu a v reakci na ruskou agresi na Ukrajině se úspěšně zbavuje závislosti na energetických surovinách.
Celkem 65 % živnostníků uvítalo povinné zavedení datových schránek, které probíhalo od začátku ledna do konce března letošního roku. Vyplynulo to z ankety, kterou pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) uskutečnila agentura Ipsos.
Privátní značky jako například Jarmark, Pilos či Clever, do kterých si obchodní řetězce nechávají zabalit potraviny od různých dodavatelů, se staly vzhledem k nízké ceně velkým lákadlem pro české zákazníky. Ve skutečnosti jimi obchodní řetězce diskriminují tradiční výrobky domácích producentů, které tak v regálu slouží pouze jako takzvaně předražená stafáž pro zlepšení prodejů potravin jejich privátních značek.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...