Podnikání je pro mnohé hlavně zdrojem zisku. Byznysmeni se snaží potírat konkurenci, snižovat všemi dostupnými nástroji náklady, a hlavně mít z celého toho procesu nějaký zisk. Na první pohled se zdá, že kapitalistická hrabivost se jen těžko může slučovat s křesťanskými hodnotami. Podle věřících podnikatelů však může být víra podnikání nejen prospěšná, ale umí jim ukázat i jeho druhou tvář.
Pod názvem Ekologie 2017 se 28. dubna uskuteční v pražském Paláci Lucerna sympozium k současnému stavu životního prostředí v ČR, možnostem jeho zlepšování na celostátní i regionální úrovni i roli státu a významných subjektů ovlivňujících tento fenomén.
Po rozpadu RVHP a trhu sovětských republik musely české firmy znovu dobývat ukrajinský trh. Pomohla pověst výrobků Made in Czechoslovakia a tradičně dobré vzájemné vztahy. Ukrajina stále patří k velkým obchodním partnerům ČR. Ale výměna zboží obou zemí prošla v nedávné minulosti další krizí. Vyvolal ji rusko-ukrajinský konflikt s dopadem do místní ekonomiky, která však už má nejhorší za sebou. Před oběma partnery se nyní znovu otvírají další možnosti spolupráce, které by bylo velkou chybou nevyužít. Hovořili jsme o tom s vedoucí Zahraniční kanceláře státní agentury CzechTrade v Kyjevě Oksanou Antonenko:
Při zahájení své oficiální návštěvy ČR přijala ve středu 12. dubna předsedkyně Národního shromáždění Vietnamu (vietnamského Parlamentu) delegaci Česko-vietnamské společnosti. Velmi přátelského a konstruktivního jednání s J.E. paní Nguyen Thi Kim Ngan se zúčastnili se mnou výkonný místopředseda ČVS Ing. Jaroslav Vítek, MBA a místopředseda ČVS PaedDr. Miloš Kusý.
Počínaje rokem 2018 začnou mít podnikatelé ucelený přehled o tom, které povinnosti musí plnit podle českých zákonů. Napříč politickým spektrem získala Hospodářská komora podporu pro zavedení elektronického nástroje umožňujícího firmám a živnostníkům spravovat plnění jejich povinností přes internet. Novinka, za níž stojí tvůrce CzechPointů, jde na jednání Poslanecké sněmovny. Systém může podnikatelům ušetřit desítky miliard korun ročně.
Prestižní soutěž Marketér roku 2016 vyhlášená Českou marketingovou společností míří do finále! Už jen několik dní zbývá do uzávěrky příjmu přihlášek. 15.4.2017 úderem půlnoci vyprší lhůta pro odevzdání projektů předložených kandidáty na letošní marketérské ceny. Následovat bude odpovědná práce členů hodnotitelské komise pod vedením prof. Gustava Tomka, viceprezidenta České marketingové společnosti, který zasedne do předsednického křesla již podvanácté. Ocenění získané ve vysoké konkurenci bude mít hodnotu, která může být pro každého marketéra velmi inspirující.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...