Pro tentokrát si dovoluji svůj pohled zaměřit na všudypřítomnou a stále diskutovanou kvalitu, která zůstává pořád značně širokým pojmem. Vedle kvality výrobků pravidelně hovoříme ( často i v naší Prosperitě) o kvalitě služeb, školství, komunikace, zdravotnictví, a v neposlední řadě o kvalitě života vůbec....a je to moc dobře. Odpovídající kvalita by přece měla být přirozenou součástí všech produktů a služeb, které jsou zákazníkům a klientům nabízeny.
Přiblížil se předvánoční čas. Zdaleka to neznamená, že tuto dobu většina lidí, včetně Nového roku, prožije ve své vlasti. Svět se otevírá a čas „zrychluje“, zvykli jsme si být každou chvíli na jiném místě. Cestování za zážitky či jinými kulturami se stalo naším životním stylem. Tlak doby, zejména na podnikatele a špičkové manažery, je neúprosný. A všichni víme, že je třeba ho ventilovat, hledat způsob relaxace, umět odpočívat. Vypozoroval jsem to dobře z přání našich klientů. Naše cestovní kancelář zařizuje spousty služebních cest pro mnoho firem. Program jednání bývá, jak se říká, nabitý. Roste však počet požadavků i na to, jak propojit pracovní povinnosti s trochou poznání a odpočinku. Je to, myslím, dobrý trend. Ing. Rudolf Skuhra, majitel cestovní agentury Investra Travel
Prázdniny budou již brzy u konce, léto ale ještě zdaleka nekončí a my se těšíme, až se nám trochu ochladí a možná i zaprší. V porovnání s teplotními výkyvy a počasí je pro naši společnost letošek rokem velmi příznivým, k čemuž přispěly mimo jiné i významné změny celé naší obchodní strategie.
Ekonomika roste, zaměstnancům se poměrně razantně zvyšují mzdy a tím pádem mají více finančních prostředků, které je možno utratit. Vzhledem k tomu, že lidé jsou v současné době velmi optimističtí, jsou ochotni i více utrácet a to za dražší, luxusnější a zbytnější zboží. Ve velkém se letos chystají na zahraniční dovolené a samozřejmě část volna chtějí strávit i v České republice, což jsou všechno velmi pozitivní informace. Dokonce jsou zájezdy do mnohých oblíbených zahraničních i tuzemských destinací již velmi přebrané, jak hlásí některé cestovní kanceláře. Takže hurá na dovolenou.
Nedávno jsem se dostal do diskuze s bývalými spolužáky a kolegy na téma, jak se mění ovlivňování lidí, zejména pak efektivnost vývoje jedince díky stále aktivnějšímu a rychlejšímu šíření informací. Hlavní směry úvah spěly do dvou extrémů, tedy jednoduše, zda tento stav působení na naše vnímání světa je pozitivní či negativní. Já samozřejmě stejně jako bývalí kolegové pamatují život bez mobilních telefonů, rychlého internetu či podobných vymožeností doby. Mohu srovnávat vývojové s dobou jdoucí změny v tomto směru u našich dětí a z velké části musím, ač mnohdy nerad, akceptovat jiný systém jejich uvažování než za našich dob. A to se nezmiňuji o ještě rychlejším vývoji v tomto směru v případě vnoučat, která mnepřivádějí mnohdy na pokraj kolapsu při hledání logiky v jejich myšlení a přijímaných závěrech.
Lidé se pouští do podnikání z různých důvodů – může jít o potřebu uplatnit své schopnosti, zkusit něco nového, nechuť mít nad sebou šéfa, nebo jen proto, že mít vlastní firmu znamená mít jistou práci. Ať už jsou důvody k podnikání jakékoliv, vždy je to činnost, která s sebou přináší, vedle radosti z úspěchu, také řadu problémů, které se ne vždy daří předvídat a řešit v předstihu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...