INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Baterie C energy 3C-energy uvedla do ostrého provozu druhé bateriové uložiště v areálu energetického zdroje v Plané nad Lužnicí. Výkon baterie činí 15 megawatt, její kapacita pak 22 megawatthodin.

Průměrný elektromobil se spotřebou 16 kWh/100 km by na energii z této baterie objel čtyřikrát planetu Zemi. Nebo by po dobu jedné hodiny dokázala spolehlivě napájet spotřebu přibližně 100 tisíc domácností.

Uvedením baterie do provozu si C-energy vzala zpět pomyslné prvenství mezi největšími bateriemi v České republice. Již v roce 2019 uvedla do provozu první baterii, tehdy s výkonem 4 MW a kapacitou 4 MWh. Celková kapacita obou bateriových uložišť tak aktuálně dosahuje 26 MWh.

„Na prostém srovnání čísel je patrné, jaký pokrok byl během pěti let v oblasti bateriových systémů dosažen. Aktuální baterie má devětkrát větší kapacitu a zásadně vyšší účinnost cyklu, která dosahuje více než 90 procent. Byť z hlediska velikosti ani tato baterie neudrží své prvenství dlouho, pro náš energetický zdroj je klíčová její funkcionalita a přímé připojení na konvenční energetický zdroj,“ uvedl Ivo Nejdl, jednatel C-energy.

Obě bateriová uložiště v Plané nad Lužnicí jsou plně integrována mezi ostatní technologie v energetickém zdroji. Jsou napojena na výkon biomasového bloku, na plynové kogenerační jednotky a fotovoltaickou elektrárnu. V budoucnu budou rovněž přijímat energii vyrobenou novým fluidním kotlem na směsný komunální odpad.

„Baterie v Plané umí stejně jako jiné v zemi poskytovat služby stabilizace elektrizační sítě. Zároveň však vylepšují funkcionalitu elektrárny samotné a přináší významné zvýšení bezpečnosti dodávek elektrické energie pro naše klienty, kteří jsou připojeni do lokální distribuční soustavy C-energy,“ doplnil Ivo Nejdl.

Právě služby výkonové rovnováhy bude poskytovat zprovozněná baterie se zásadně nižšími dopady na životní prostředí, než většinově používané uhelné zdroje, které jsou pro tento účel využívány. Nové bateriové uložiště podstatně zvyšuje schopnost zdroje C-energy zajišťovat jako jeden celek plně disponibilní a regulovatelný výkon podle potřeb elektrizační sítě.

„Náš energetický zdroj je plně disponibilní a regulovatelný i v případě základního zatížení 0 MW, tedy bez nutnosti zbytečně spotřebovávat paliva. Základní výrobní zatížení tak odpovídá pouze lokálním potřebám energií, tedy k jejich výrobě dochází zejména v režimu vysoce účinné kombinované výroby elektřiny a tepla,“ uzavřel Ivo Nejdl.

V průběhu prvního čtvrtletí C-energy uvede v Táboře do provozu další bateriové úložiště o výkonu a kapacitě 8MW/8MWh, které doplní nový nízkoemisní zdroj na místě bývalé teplárny.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3