INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SVEN0065 TZ Penny Cîesîi po dovoleneü 02Kam vedou první kroky Čechů po návratu z letních zahraničních dovolených? Není to hospoda s českým čepovaným pivem, jak by se mohlo nabízet. A to dokonce ani v případě mužů.

Nejrychleji míříme do čes­kých obchodů, kam chodíme nakoupit typicky domácí potraviny, které nám při cestách k moři, na hory nebo za poznáním chybějí. Ukázal to průzkum řetězce PENNY. Při prvním rychlém nákupu v košíku nesmí chybět zejména pečivo – chléb, rohlíky, ale i sladkosti v čele s koláči, a pochopitelně i zmíněné pivo.

Čechům se na zahraničních dovolených opravdu stýská po potravinách, pochutinách a nápojích s typicky českými chutěmi. První kroky hned 42 % z nás po návratu z dovolených totiž vedou do prodejen s potravinami. O něco častěji se přitom o tyto nákupy starají ženy (45 %) než muži (39 %). Data vyplývají z průzkumu uskutečněnému v aplikaci Instant Research na vzorku 1000 respondentů.

Nejčastěji se Čechům na dovolených stýská po tradičním bochníku chleba, který chybí více než polovině dotázaných (55 %). Stejně tak čes­ké rohlíky a housky jsou podle čtyř Čechů z deseti (39 %) tím, co na dovolené postrádají. Není velkým překvapením, že se na předních příčkách v tomto pomyslném žebříčku umístilo také české pivo, které chybí v průměru 37 % dotázaným. Prim zde podle očekávání hrají muži, na pivo je natěšena skoro polovina z nich (48 %), proti pouhé čtvrtině žen (26 %). U žádné jiné položky není mezi oběma pohlavími tak výrazný rozdíl.

Necelé čtvrtině respondentů schází na dovolené zase české knedlíky (24 %). A také sladké pečivo je to, na co se Češi těší domů. Nejčastěji pak na koláče (20 %) nebo buchty (18 %). Co Češi dnes již naprosto oželí, jsou „české“ konzervy – na ty se těší jen 5 % z nás. Druhé místo mezi aktivitami, kterým se věnujeme bezprostředně po návratu ze zahraničí, mají muži a ženy rozdílné. Ženy dávají přednost návštěvám rodičů a nejbližších příbuzných (33,5 %), muži naopak preferují návštěvu pivnice nebo hospůdky s čepovaným pivem (25 % z nich).

Starší generace si pak velmi ráda po návratu domů pustí českou televizi (21 %), zatímco mladí lidé volí i nějakou sportovní aktivitu (12 %). Celkem pětina respondentů napříč všemi věkovými skupinami také uvedla (21 %), že si jako první dopřejí procházku českou přírodou.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily to, že se Češi po dovolené těší na potraviny, které jsou spojeny s tradiční českou kuchyní. V PENNY nabízíme každý týden stovky produktů v akci, a to včetně pečiva, piva nebo zmrzlin, které po dovolené určitě přijdou vhod a zákazníkům pomohou cítit se zase jako doma,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti PENNY.

(tz)

Slovo ke dni

  • Radši kašmírový než směsový

    Pomalu se blížíme k podzimu, i když tomu teploty vůbec neodpovídají. Ráda bych se při té příležitosti zamyslela nad spotřebním chováním, protože i sem patří nákup oděvů. Ale nutně to tak být nemusí. Zkusila jsem orientačně spočítat, jak se člověku vyplatí kvalitně zpracovaný kašmírový svetr. Když máte doma kousek ze směsi polyesteru, akrylu, polyakrylu, viskózy, elastanu a možná trochu nepříliš kvalitní vlny, zaplatíte místo osmi až patnácti tisíc zlomek ceny, zhruba od tisícovky do osmnácti stovek. Ale teď přijde druhá část rovnice. Kolikrát ten směsový za sezónu budete muset vyprat? Každé tři až čtyři dny. Protože se v něm drží pachy. Víc chytá špínu. A má horší termoregulační vlastnosti než přírodní materiál na bázi zvířecího chlupu. Ten z kašmíru, a potažmo dalších druhů vlny, vyperete za sezónu jednou. A ve skříni byste měli mít...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3