Zásilkovna, přední česká logisticko-technologická firma, zahájila spolupráci s obchodním řetězcem Lidl. V rámci spolupráce rozmístí do června letošního roku Z-BOXy, bezdotyková samoobslužná výdejní místa, u celkově devíti nových provozoven Lidlu po celé České republice.
První Z-BOX Zásilkovny byl, zároveň s otevřením nové prodejny Lidlu, spuštěn dnes ve Slavkově u Brna. Zásilkovna spustila Z-BOXy loni na konci září. Aktuálně jich v ČR funguje již 102, 7 na Slovensku. V letošním roce plánuje Zásilkovna počet Z-BOXů výrazně rozšířit o tisíce nových kusů. Kromě ČR a Slovenska plánuje další Z-BOXy instalovat také v dalších zemích střední Evropy.
„Velmi si cením toho, že se naším partnerem stal jeden z největších obchodních řetězců v České republice, společnost Lidl. Zákazníci jak Lidlu, tak Zásilkovny, si budou moci najednou zakoupit potraviny a nejnutnější zboží v kamenné prodejně, ale také vyzvednout své zásilky objednané na internetu v Z-BOXu, což v současné pandemické situaci navíc velmi ocení. Tímto krokem obě společnosti rozšiřují dostupnost služeb pro své zákazníky. Věřím, že se vzájemná spolupráce se společností Lidl bude dále rozšiřovat, a to nejen v České republice, ale i v dalších zemích střední Evropy, “ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Na našich Z-BOXech si zákazníci mohou vyzvedávat zboží velmi jednoduše a bezkontaktně pomocí mobilní aplikace. Revoluční technologie umožňuje provoz boxů v podstatě kdekoliv.”
„Těší nás, že můžeme navázat spolupráci se společností, pro kterou je stejně jako pro Lidl na prvním místě zákazník. Umístěním Z-BOXů u našich nových prodejen přinášíme zákazníkům další benefit, jelikož mohou nakupování spojit s vyzvednutím zásilky a tím tak ušetřit mnoho času,“ komentuje spolupráci Tomáš Myler, tiskový mluvčí společnosti Lidl Česká republika.
Zásilkovna cílí se Z-BOXy na menší města a vesnice, další velké využití mají Z-BOXy v developerských rezidenčních nebo komerčních prostorech. Z-BOXy se ovládají jednoduše přes mobilní aplikaci Zásilkovna, ke svému provozu potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely. Jde o unikátní zařízení, nikdo jiný v České republice výdejní boxy na podobném principu nepoužívá.
Pro zákazníky fungují Z-BOXy 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jakmile řidič doručí zásilku do Z-BOXu, obdrží zákazník informační e-mail, SMS zprávu a notifikaci do aplikace Zásilkovna. V této chvíli je možné si zásilku vyzvednout. K obsluze stačí mít na chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté Bluetooth. Při příchodu k Z-BOXu se aplikace pomocí Bluetooth sama automaticky spáruje a otevře schránku s danou zásilkou. Za doručení zásilky se platí online, včetně platby na dobírku. Manipulace se zásilkami je v řádu vteřin, a to jak při procesu umísťování jednotlivých zásilek do Z-BOXu zaměstnancem Zásilkovny, tak i během výdeje zákazníkovi.
Cena za doručení do Z-BOXu je stejná, jako na jakékoliv jiné výdejní místo Zásilkovny. Pro koncového zákazníka si ji určí každý jednotlivý e-shop v rámci své vlastní cenotvorby, bude ale zcela jistě patřit k nejnižším na trhu.
Z-BOX může mít od dvou do šesti sloupců. Rozměr jednoho je 525 x 645 x 2000 mm (Š x H x
V). Každý sloupec má deset schránek různých velikostí: 1 x velikost L (36 x 45 x 61 mm), 5 x M
(17 x 45 x 61), 4 x S (8 x 45 x 61). Přes Z-BOX se šesti sloupci je možné doručit až 10 000 zásilek
ročně.
(tz)