Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně se v letošním roce uskuteční mimořádně od 8. do 12. listopadu 2021. O přesunu ze zářijového termínu rozhodlo vedení společnosti Veletrhy Brno s ohledem na aktuální vývoj pandemie covid-19.
Společně s MSV se ve stejném termínu budou konat také veletrhy Transport a Logistika a Envitech. Současně budou upraveny termíny dalších plánovaných akcí v podzimním období.
„Věříme, že ve druhé polovině roku se dostaví výsledky vakcinační strategie a dojde k postupnému návratu k normálnímu životu. Očekáváme, že v listopadovém termínu bude možné uspořádat MSV již bez výrazných omezujících opatření. Jedná se o klíčovou hospodářskou akci, která by měla napomoci firmám k představení inovací, nových technologií, a tím k návratu k ekonomickému růstu v postcovidové době,“ sdělil Jiří Kuliš, generální ředitel Veletrhů Brno. „Jedná se o strategické rozhodnutí, které má za cíl umožnit konání veletrhu za relativně standardních podmínek, byť ve svém důsledku znamená změnu termínů většiny na podzim plánovaných akcí,“ upřesnil Kuliš.
Přesun termínu je správné rozhodnutí
Přesun do pozdějšího termínu kladně hodnotí i vystavovatelé. „Z jednání s vystavujícími firmami a partnerskými svazy vyplynulo, že rozhodnutí o posunu do listopadu je správným krokem. Termín umožní firmám lepší přípravu, nekoliduje s žádnou jinou významnou oborovou akcí v zahraničí. Ve druhé polovině roku snad bude umožněno i cestování a bude tak možná mezinárodní účast vystavovatelů i návštěvníků,“ uvedl Michalis Busios, ředitel Mezinárodního strojírenského veletrhu.
„MSV je nejdůležitější strojírenskou akcí ve střední Evropě a posunutí termínu do listopadu zvyšuje šanci na jeho konání v letošním roce. Členské firmy Svazu strojírenské technologie jsou připraveny se veletrhu zúčastnit a rozhodnutí považují za velmi rozumné,“ sdělil Oldřich Paclík, ředitel Svazu strojírenské technologie.
„Po loňské pauze považujeme za velmi důležité nejen pro veletržní průmysl, který pandemie těžce zasáhla, ale i pro návrat ke standardní B2B spolupráci, aby Mezinárodní strojírenský veletrh letos proběhl. I přes rychlý rozvoj digitalizace není v obchodních vztazích nad osobní setkání. Díky veletrhu mohou české firmy ukázat, jak využily čas od posledního MSV k inovacím a srovnávat se s mezinárodní konkurencí. Počítáme s tím, že navážeme na tradici a první den veletrhu zorganizujeme Sněm Svazu průmyslu a dopravy ČR,“ uvedla Dagmar Kuchtová, generální ředitelka Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Osobní kontakt byznysu chybí
Ztráta osobních kontaktů v době pandemie potvrdila, že veletrhy jsou pro firmy nepostradatelnou obchodní prezentací. Obchodní a marketingový význam MSV prokázal i průzkum mezi vystavovateli, kteří vnímají strojírenský veletrh za firemně důležitou a nenahraditelnou prezentaci umožňující efektivní osobní jednání se stávajícími i novými zákazníky a partnery. „Vnímáme značnou poptávku firem po konání veletrhu a osobních setkáních na něm. Ukazuje se, že virtuální akce nemohou nahradit fyzický veletrh, který je založen na emocích a budování osobních vazeb,“ doplnil Busios.
Význam veletrhu zdůrazňují i tradiční vystavovatelé. „MSV nám chybí! Lepší poměr kontaktů v čase a prostoru se zkrátka nikde jinde nepotká. Je to pro nás vždy velmi důležitá společenská událost. Tohle se nedá nahradit videokonferencí, webinářem ani online školením. Je to jako Vánoce. Jedenkrát za rok, s velkými přípravami, turbulentním průběhem a příjemným vstřebáváním všeho ještě nějakou dobu po skončení. Doufáme a věříme, že si veletrhy budeme zase užívat jako za "starých časů“," uvádí Gabriela Prudilová, marketingová manažerka firmy SCHUNK, která se MSV pravidelně účastní. Stejně hodnotí MSV i Country Managing Director ABB Czech Republic Vítězslav Lukáš: „I do budoucna považujeme účast na veletrhu jako důležitou a prestižní součást naší prezentace. Chceme být součástí události, která ovlivňuje celý náš průmysl a určuje nejnovější technologické trendy. Tradiční podzimní veletrh v Brně snese ta nejpřísnější měřítka v celosvětovém srovnání, máme zde příležitost být vždy svědky profesionálně řízené akce. Veletrh se v současnosti stal i významnou společenskou událostí.“
Význam MSV pro podnikání vystavovatelé potvrdili také v probíhajícím průzkumu. Deklarace účasti, která převyšuje 70 %, přispěla k rozhodnutí najít nový, pro vystavovatele přijatelný termín konání.
Uzávěrka pro vystavovatele na konci června
S posunem termínu do listopadu dochází i k úpravě podmínek účasti tak, aby byl pro vystavovatele vytvořen dostatečný časový prostor pro přípravu účasti. Příprava veletržní účasti včetně přípravy exponátů si vyžaduje 4–6 měsíců. „Do června by měl být vývoj situace natolik jasný, že firmy budou moci rozhodnout o účasti včas a snad bez velkého rizika ztrát z investic do přípravy veletrhu. Proto jsme rozhodli o novém termínu pro podání přihlášek za zvýhodněných podmínek do 30. června,“ uvedl Busios.
Další změny veletržních termínů
Z důvodu změny konání MSV současně dojde k úpravě termínů plánovaných akcí v podzimním období. Změny budou postupně zveřejněny na webové stránce www.bvv.cz.
(tz)