INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSC 0155Lenka NovákováCzech Specials – Ochutnejte Česko, je společným projektem agentury CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky. Ten již třináctým rokem pomáhá rozvíjet regionální gastronomii a podporuje restaurace, které nabízejí česká jídla v tradiční i moderní úpravě. Czech Specials je ale zároveň certifikační značkou, která potvrzuje, že v certifikované restauraci jsou poskytovány kvalitní služby a hosté dostanou české pokrmy v odpovídající kvalitě. Ing. Lenka Nováková, manažer pro mezinárodní marketing – vzdálené trhy a manažer projektu Czech Specials a projektu EDEN agentury CzechTourism naznačila, co se v uplynulém roce podařilo a s čím se počítá letos. Cíle jsou ambiciózní:

Jaký byl rok 2021 pro projekt Czech Specials?

Myslím si, že velmi úspěšný. Potěšilo nás, že žádosti restaurací o certifikaci přicházely i v době, kdy měly zavřeno. Je vidět, že si mnohé subjekty začaly uvědomovat, že se za to, že vaří českou kuchyni, nemají stydět, a poznaly také, že je dobré mít marketingovou podporu. Přes to, že jsme mohli kvůli zavřené gastronomii certifikovat restaurace až od června, do konce roku certifikát Czech Specials získalo dalších 23 subjektů. Natočili jsme také krátká videa, která ve zkratce ukazují přípravu typických českých specialit. Ta slouží hlavně k propagaci české gastronomie v zahraničí. Bohužel jsme nemohli uskutečnit další plánovaný odborný seminář pro kuchaře na téma Česká regionální kuchyně v 21. století, protože museli někteří přihlášení do karantény. Jakmile to ale situace dovolí, ohlásíme nový termín.

Kudy se bude ubírat projekt Czech Specials letos?

Máme v plánu mnoho aktivit a doufáme, tak jako všichni, že je budeme moci uskutečnit. Tou nejdůležitější novinkou je určitě rozšíření certifikace Czech Specials i na cukrárny, které nabízejí minimálně tři typicky české zákusky ve vysoké kvalitě. Stejně jako u českých jídel v certifikovaných restauracích není důležité, zda budou zákusky v tradiční, nebo moderní formě. Chceme tím podpořit českou cukrářskou výrobu, která má u nás dávnou tradici. Čeští cukráři měli vždy co nabídnout, vždyť se do našich cukráren, a to nejen do Prahy, jezdilo na dobrý zákusek z celé Evropy.

mix doCo je nyní vašim největším cílem?

Je to zcela jednoznačné. Naladit a získat další kvalitní restaurace, které dobře vaří českou kuchyni, pro certifikaci. Potřebovali bychom do projektu zapojit více restaurací například v Plzni a okolí, málo certifikovaných restaurací máme i v jižních Čechách. Znamená to pro nás být více na očích odborné veřejnosti, ale o kvalitních restauracích s českou kuchyní se musí dozvědět i jejich budoucí hosté.
Odborné veřejnosti se připomeneme na významných odborných akcích pořádaných Asociací kuchařů a cukrářů ČR. Budeme součástí tří největších profesionálních kuchařských soutěží. V květnu proběhne v rámci Bidfood Czech Republic Expo soutěž Kuchař roku, Cukrář roku a soutěž mladých kuchařů Gastro Junior Bidfood Cup. Nebudeme chybět ani na významné akci Culinary Sympozium Prague na podzim. Pozvánky do našich certifikovaných restaurací naleznou budoucí čeští a zahraniční hosté v časopisech, novinách, na našem Face­booku a webu www.czechspecials.cz, ale i na významných turistických portálech.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3