INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSC 0155Lenka NovákováCzech Specials – Ochutnejte Česko, je společným projektem agentury CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky. Ten již třináctým rokem pomáhá rozvíjet regionální gastronomii a podporuje restaurace, které nabízejí česká jídla v tradiční i moderní úpravě. Czech Specials je ale zároveň certifikační značkou, která potvrzuje, že v certifikované restauraci jsou poskytovány kvalitní služby a hosté dostanou české pokrmy v odpovídající kvalitě. Ing. Lenka Nováková, manažer pro mezinárodní marketing – vzdálené trhy a manažer projektu Czech Specials a projektu EDEN agentury CzechTourism naznačila, co se v uplynulém roce podařilo a s čím se počítá letos. Cíle jsou ambiciózní:

Jaký byl rok 2021 pro projekt Czech Specials?

Myslím si, že velmi úspěšný. Potěšilo nás, že žádosti restaurací o certifikaci přicházely i v době, kdy měly zavřeno. Je vidět, že si mnohé subjekty začaly uvědomovat, že se za to, že vaří českou kuchyni, nemají stydět, a poznaly také, že je dobré mít marketingovou podporu. Přes to, že jsme mohli kvůli zavřené gastronomii certifikovat restaurace až od června, do konce roku certifikát Czech Specials získalo dalších 23 subjektů. Natočili jsme také krátká videa, která ve zkratce ukazují přípravu typických českých specialit. Ta slouží hlavně k propagaci české gastronomie v zahraničí. Bohužel jsme nemohli uskutečnit další plánovaný odborný seminář pro kuchaře na téma Česká regionální kuchyně v 21. století, protože museli někteří přihlášení do karantény. Jakmile to ale situace dovolí, ohlásíme nový termín.

Kudy se bude ubírat projekt Czech Specials letos?

Máme v plánu mnoho aktivit a doufáme, tak jako všichni, že je budeme moci uskutečnit. Tou nejdůležitější novinkou je určitě rozšíření certifikace Czech Specials i na cukrárny, které nabízejí minimálně tři typicky české zákusky ve vysoké kvalitě. Stejně jako u českých jídel v certifikovaných restauracích není důležité, zda budou zákusky v tradiční, nebo moderní formě. Chceme tím podpořit českou cukrářskou výrobu, která má u nás dávnou tradici. Čeští cukráři měli vždy co nabídnout, vždyť se do našich cukráren, a to nejen do Prahy, jezdilo na dobrý zákusek z celé Evropy.

mix doCo je nyní vašim největším cílem?

Je to zcela jednoznačné. Naladit a získat další kvalitní restaurace, které dobře vaří českou kuchyni, pro certifikaci. Potřebovali bychom do projektu zapojit více restaurací například v Plzni a okolí, málo certifikovaných restaurací máme i v jižních Čechách. Znamená to pro nás být více na očích odborné veřejnosti, ale o kvalitních restauracích s českou kuchyní se musí dozvědět i jejich budoucí hosté.
Odborné veřejnosti se připomeneme na významných odborných akcích pořádaných Asociací kuchařů a cukrářů ČR. Budeme součástí tří největších profesionálních kuchařských soutěží. V květnu proběhne v rámci Bidfood Czech Republic Expo soutěž Kuchař roku, Cukrář roku a soutěž mladých kuchařů Gastro Junior Bidfood Cup. Nebudeme chybět ani na významné akci Culinary Sympozium Prague na podzim. Pozvánky do našich certifikovaných restaurací naleznou budoucí čeští a zahraniční hosté v časopisech, novinách, na našem Face­booku a webu www.czechspecials.cz, ale i na významných turistických portálech.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3