Pečivo má v jídelníčku Čechů svoji nezastupitelnou úlohu. Čerstvý rohlík s máslem nebo se sýrem, vlahý dalamánek, celozrnná bulka, maková houska, loupáček jako vzpomínka na dětství. Neodolatelná vůně z nedalekého pekařství, která se line každým městem pozdě večer nebo časně zrána. Kdo by nepodlehl takovému kouzlu?
IBRS realizuje každoročně multiklientní výzkum trhu, který monitoruje jednu z nejzákladnějších, a přesto nejdůležitějších potravin. Co z něj nyní vyplynulo? Více než dvě třetiny Čechů dává přednost čerstvému pečivu. Nejdůležitějšími faktory při nákupu pečiva je jeho čerstvost (pro 85 %) a chuť (pro 84 %). Češi chodí nakupovat pečivo v průměru 3–4x týdně (uvedlo 98 % dotázaných) a nakupují nejčastěji bílé pečivo a konzumní chléb. „Je zajímavé, že lidé mají o výrobcích pečiva slušný přehled. Ve výzkumu jsme se zeptali, zda by jmenovali nějaké konkrétní výrobce a 83 % oslovených to dokázalo. Nejčastěji uváděli Penam (61 %), Odkolek (15 %) a pekárny Delta (5 %),“ řekl Tomáš Horejsek, analytik agentury IBRS.
Značka Penam je zároveň i nejoblíbenějším výrobcem pečiva, každý pátý ji považuje za nejlepší. Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky starších 15 let, vybíraných kvótní metodou podle pohlaví, věku, regionu a místa bydliště, formou CAWI (online panel) dotazování podle standardů ESOMAR.
(tz)