INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Dron DODO Rossmann 3 kopieTechnologicko-logistická společnost DODO, která zajišťuje logistiku v rámci tzv. poslední míle, zahájila v Maďarsku společně se sítí drogerií ROSSMANN pilotní projekt doručování objednávek do domácností pomocí dronů. První zkušební let v rámci přípravy na doručování zásilek odstartoval z prodejny ROSSMANN v nákupním centru Savoya Park v maďarské Budapešti. Trasa byla vybrána tak, aby dron překonal poměrně dlouhou vzdálenost a rozmanitý geografický terén v rámci přípravy na různorodost budoucích dodávek leteckou cestou. Místo startu a cíl doručení od sebe byly vzdáleny 15 km, přičemž celková trasa byla prodloužena přeletem dronu přes řeku Dunaj. Výslednou vzdálenost, včetně vzletu a přistání, dron překonal za 14 minut.

V první fázi zkušebního provozu DODO a ROSSMANN testují, jak rychle lze objednávky pomocí dronů doručit při zajištění stoprocentně bezpečných podmínek. Právě za tímto účelem byl proveden zkušební let, při němž se mimo jiné hodnotila také doba potřebná k umístění balíku na dron a k odletu a dosednutí. Cílem pilotního letu bylo především změřit čas potřebný pro jednotlivé fáze doručování, proto během něho zatím nebyly doručovány reálné zásilky.

Bezpečně a za pár minut
bez ohledu na silniční provoz

Zvláštní pozornost byla věnována zejména vytvoření bezpečných podmínek pro letecké doručování, klíčová proto byla simulace zdvižení zásilky do vzduchu. Celý proces, od umístění a zajištění doručovací schránky, přistávacího a vzletového manévru až po samotný let na místo doručení trval celkem 14 minut, přičemž dron letěl průměrnou rychlostí 50 km/hod, ve výšce mezi 20 a 50 metry. Protože hmotnost potenciálně doručovaného balíku nemá významný vliv na rychlost letu dronu, výsledky simulace se dají z pohledu parametrů letu považovat za přesné.
Využívání dronů v tuto chvíli podléhá přísným předpisům jak na vnitrostátní úrovni, tak na úrovni EU. Vzhledem k povaze činnosti tohoto pilotního provozu a vzletové hmotnosti spadá projekt pod zvláštní kategorii provozu, která vyžaduje příslušná regulační povolení.
„Pro DODO jdou chytrá logistika a inovace ruku v ruce. Neustále hledáme nové způsoby, jak zkrátit dobu doručení a snížit dopad logistiky na životní prostředí, proto chceme být maximálně připraveni na moment, kdy místní legislativa povolí také doručování s pomocí dronů. Ačkoliv některé americké firmy již dnes tuto službu nabízejí a v některých částech USA pomalu rozšiřují, místní regulace podobné aktivity zatím v komerční sféře neumožňují. Věříme, že realizací podobných pilotních projektů můžeme přispět k tomu, že se i u nás tento způsob doručování jednou stane běžnou součástí nabídky doručovacích služeb,“ komentoval Peter Menky, komerční ředitel společnosti DODO.

Testy budou pokračovat

DODO ve spolupráci s firmou ROSSMANN plánuje pokračovat. V rámci vývoje doručování s pomocí dronů nejprve vyhodnotí výsledky prvních testů, a v další fázi pilotního projektu mají obě společnosti ambici uskutečnit další zkušební let, během kterého dron doručí zásilku mezi výchozím a cílovým bodem.
„ROSSMANN je nejdynamičtěji se rozvíjejícím řetězcem drogerií a parfumerií v Maďarsku. Je pro nás nesmírně důležité, abychom dokázali držet krok s našimi zákazníky a chceme se proto nacházet v čele i při testování a nastavování nových trendů. Věříme, že doručování pomocí dronů bude jedním z klíčových řešení budoucnosti v e-commerce, které dokáže uspokojit i požadavky nejnáročnějších zákazníků. Společnost DODO vnímáme jako spolehlivého partnera, který nám pomůže tento způsob doručování zákazníkům nabídnout, jakmile to bude možné,“ dodal Ádám Fürjes, marketingový manažer skupiny ROSSMANN Hungary Ltd.
Společnost DODO vždy usilovala o udržitelnost snižováním ekologické stopy svých dodávek a zavedení doručování i s pomocí dronů by v této oblasti představovalo významný krok vpřed. Tímto způsobem bude možné vyhnout se dopravním zácpám a dalším faktorům, které zvyšují dopad doručování na životní prostředí i na kvalitu života ve městech. Kromě Maďarska by se získané zkušenosti mohly do budoucna uplatnit také v dalších zemích, kde DODO působí, včetně České republiky.
Maďarsko si společnost DODO pro svůj pilotní provoz vybrala i z toho důvodu, že se zde podobný test dosud neuskutečnil. Pro firmu jde navíc o důležitý trh, kde se jí dlouhodobě daří. Jen za poslední rok zde objem objednávek vzrostl o 150 %, kurýři ve 35 maďarských městech zajišťují logistiku kromě řetězce drogerií ROSSMANN také například pro maďarský Hervis či síť lékáren Benu. Pilotní testování dronů přitom není prvním zkušebním provozem, který má DODO v Maďarsku již za sebou – v minulosti společnost například s pomocí elektrických vodních skútrů bezemisně doručovala jídlo jachtařům na jezeře Balaton.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3