INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Kromě negativních dopadů na spotřebitelské chování Čechů může mít krize i relativně „pozitivní" vliv; Češi důkladněji zvažují nákup zboží dlouhodobé spotřeby a více porovnávají nabídku na trhu. Učí se tak rozlišit, zda cena zboží opravdu odpovídá jeho kvalitě. Ukazují na to výsledky nové studie FURNITURE 2012, kterou právě vydává společnosti INCOMA GfK.

Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle dobrého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností – především z cenově nejcitlivějších skupin - nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává. Zbývající zákazníci nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. Tento typ zákazníka je dobře informovaný: před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách, prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat „slevové týdny" nebo akční nabídky z letáků.

I díky tomuto pragmatickému chování Češi už celkem jasně vědí, co je kvalita. Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů vedou široko sortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

PODLE ČEHO SI VYBÍRÁTE PRODEJNU NÁBYT KU?

1. Dobrý poměr ceny a kvality

2. Dostupnost prodejny

3. Předchozí dobrá zkušenost, doporučení

4. Slevy, akční ceny v prodejně

5. Šíře nabídky, vše pod jednou střechou

Zdroj: studie FURNITURE 2010, INCOMA GfK

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3