Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, uvedl v těchto dnech firemní řešení virtuálních i fyzických serverů umístěných v datacentru Dial Telecomu. Nová služba je určena všem společnostem, jež chtějí dosáhnout levného, a přitom bezpečného provozu svých firemních dat nebo běhu IT aplikací, typicky ERP nebo CRM systému, webu, eshopu či e-mailů. Služby pronájmu serverů Dial Telecomu umožňují také velmi individuální konfiguraci z pohledu výkonu, množství uložených dat včetně jejich zálohování a také možnost správy serverů („managed" servery).
Optimální serverová infrastruktura z rukou odborníků
Klíčem pro navržení optimální serverové infrastruktury je analýza potřeb každé společnosti a odpovídající návrh s využitím nejmodernějších technologií. Analýzu v rámci přípravy nabídky zákazníkům provedou kvalifikovaní odborníci a při posuzování variant řešení vždy zváží veškeré technické varianty – tedy virtuální servery, dedikované servery nebo třeba hybridní řešení například ve formě privátního cloudu. Specifickou, ale významnou kategorií pro navržení vhodné struktury serverové infrastruktury tvoří softwarové licence. Díky detailní znalosti licenčních modelů výrobců softwaru lze často ušetřit desetitisíce korun.
Možnost využití „managed" serverů s vysokou úrovní podpory je výhodou pro mnoho firem, které se nechtějí zabývat přípravou infrastruktury a nedisponují odborníky zabývajícími se detailně technologickým vývojem na trhu serverů.
Úspora nákladů i zelenější IT
Nejvýraznějších úspor na spotřebě elektrické energie i investicích do hardware je možné dosáhnout při přechodu na virtuální servery v cloudu. Často lze významně ušetřit ale i prostou migrací na nové dedikované servery, protože u modernějších technologií významně klesá spotřeba energie na jednotku výpočetního výkonu. Při provedení korektní analýzy zahrnující všechny vstupy, jako je například energie potřebná na chlazení vlastní serverovny, zjistí většina firem, že migrací na řešení Dial Telecomu se zbaví mnoha starostí a ještě se jim podaří ušetřit.
Firmy také ocení, že platby za pronájem serverové infrastruktury jsou rozpočteny do měsíčních splátek, zákazník tedy nemusí vydávat velké sumy investičních prostředků do nových serverů a navíc může velmi flexibilně dokupovat potřebný výkon v případě změn potřeb IT. Například dodání nového virtuálního serveru při standardní konfiguraci je možné do dvou hodin od zadání požadavku.
Technické zázemí a možnost vlastních instalací
U virtuálních i dedikovaných serverů Dial Telecomu se počítá s umístěním v profesionálním datovém centru, s připojením na páteřní konektivitu. Je možné využít platformy Linux a Windows (2003 a 2008). Samozřejmostí je poskytování služby firewallu, zálohování, DB serverů nebo HW i SW podpory s garantovaným servisem do 1 hodiny od vzniku problému. Kromě úspory nákladů tedy zpravidla migrací na profesionální řešení pronájmu serverů dojde i k výraznému zlepšení spolehlivosti a zabezpečení IT systémů našich klientů.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)