INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nákupní zvyklosti Čechů se mění a internetoví obchodníci se musejí přizpůsobovat. Platí to i pro slevové servery, které byly velkým hitem na internetu v loňském roce – několik slevových serverů v poslední době zaniklo, jiné musely změnit svou nabídku, aby se na trhu udržely. Čeští zákazníci podle odborníků stále častěji vyhledávají na internetu slevy na nákup módního zboží.

Nákupní preference českých zákazníků na slevových serverech byly v minulosti jednoznačné – největší zájem byl o slevy v restauracích a dalších gastronomických zařízeních a také o nejrůznější masáže a relaxační procedury. Populární byly rovněž slevy na nákup zboží a na rekreační či wellness pobyty.

V posledních měsících ale odborníci sledují, jak se nákupní zvyklosti Čechů mění – a slevové servery, které nestihly včas zareagovat, se ocitají v problémech. „Nešťastně skončil například slevový server DealLX.cz, po němž zůstaly milionové dluhy. Svou činnost ukončil také server Traveldiscount.cz, který se specializoval na zlevněné pobyty. Slevy už nenabízí ani jinak úspěšné Aukro.cz," shrnul Marek Numerato, odborník na nákupní chování uživatelů českého internetu.

Podle statistik se nyní do popředí zájmu na slevových serverech dostává móda. „Prodeje takzvaných „slev ve městě" jako různých tataráků, masáží nebo liposukcí nyní stagnují či klesají. Pryč je doba, kdy se vouchery na ně prodávaly po tisících," uvedl Numerato. „Teď sledujeme vzestup zájmu o módu, která se vedle zboží a pobytů stává novým hitem slevových serverů," dodal.

Jeho slova potvrzují i zástupci slevových srovnávačů. „Během posledních měsíců vzrůstají počty nákupů voucherů na slevy z oboru módy o desítky procent," vypočítal Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz. Podle jeho odhadů letos čeští zákazníci za módu na internetu utratí astronomické částky: „Jedním z prvních slevových serverů prodávajících módu byl Slevomat, další servery ho následovaly. Momentálně se teď každý měsíc na internetu prodá móda a doplňky za více než 100 milionů korun. Pokud bude nastavený trend pokračovat, tak během letošního roku utratí Češi za online nákupy módy asi 1,5 miliardy korun," řekl zástupce srovnávače TopSleva.cz.

Oblibu slev na módu podporuje i fakt, že vznikají nové slevové projekty, zaměřené výhradně na módu. „Roste počet takzvaných privátních nákupních klubů, zaměřených na prodej značkové módy a doplňků, většinou se slevou 30 až 90 procent. Nakupují v nich zejména ženy a očekáváme, že tento segment se na celkových ročních prodejích módy bude podílet asi 400 miliony korun," popsal Jaromír Muchka z nového projektu ModniGuru.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3