Oslavit 80. výročí existence společnosti a vzdát hold letos vyrobenému 500milióntému zapalovači a speciální edici se rozhodlo Zippo také v Praze. Vzhledem k image výrobků si pro prezentaci posledních produktových novinek vybrala společnost právě týden designu.
Značka Zippo je stejně jako po celém světě i v České republice americkou ikonou a symbolem nejen stylových zapalovačů, ale i dalších lifestylových doplňků jako například hodinek, parfémů či outdoorových produktů.
Pro svůj elegantní design a jedinečnou garanci kvality v podobě celoživotní záruky pod známým heslem „It works, or we fix it." si získaly výrobky Zippo v posledních letech velkou oblibu také mezi Čechy. Vzrůstající zájem českého trhu tak odráží celosvětový trend (prodeje v USA vzrostly v posledním roce o 24 %). Kromě proslulých Zippo zapalovačů je pak na českém v poslední době absolutním hitem také kapesní ohřívač.
„Vypozorovali jsme zajímavý trend v chování českých spotřebitelů v porovnání s americkými. Pokud je nějaký produkt velmi úspěšný na americkém trhu, je to doslova trhák na našem a naopak. Češi si ale na rozdíl od průměrného Američana koupi výrobku Zippo více promýšlejí a rozhodujícím faktorem bývá často záruka vysoké kvality. V Americe je naproti tomu rozhodování založeno více na emocích." řekl Tomáš Kadláček z českého zastoupení společnosti Zippo.
Produkty Zippo se během své 80leté existence staly pro jejich majitele čímsi, co vyjadřuje osobní životní styl a image. Stejně tak je značka vnímána i v Česku, a proto není výjimkou, pokud se velké korporace ztotožňují s požadavkem vysoké kvality a stylového designu a nechávají si vyrábět zapalovače Zippo „na míru" jako hodnotné dárky pro své partnery i zaměstnance. To podporuje mimo jiné i rostoucí celosvětovou základnu sběratelů výrobků Zippo.
Počet Zippo fanoušku a sběratelů se totiž v současné době jen v USA odhaduje na 4 miliony a je známo 11 sběratelských Zippo klubů po celém světě. Příznivci značky jsou ale hojně aktivní také na sociálních sítích, což dokládá téměř čtvrtmilion fanoušků na Facebooku, více než 34 000 videí na YouTube či 18 milionů stáhnutí Zippo iPhone aplikace. Oblíbenost a stylovost Zippo dobyla ale i svět filmu – legendární zapalovače si zahrály ve více než 1 500 snímcích a TV show, např. v „I Love Lucy", „The X-Men" a „Hairspray – the Musical".
V Čechách se loni Zippo rozhodlo začít také s e-shopem, který získal svou autentickou podobu a vycházel z původního konceptu katalogu produktů. Online obchod se však za krátký čas stal oblíbeným místem pro spotřebitele. Ti si tak dnes mohou vybírat ze široké škály designů, limitovaných či sběratelských edic.
Více informací o produktech a historii společnosti Zippo k nalezení na www.zippo.cz
(tz)