Zbrusu nový vlak na nejdůležitějším českém nádraží při této premiéře osobně přivítal Leoš Novotný, zakladatel a generální ředitel společnosti LEO Express. „Chtěli jsme Pražanům umožnit prohlédnout si náš moderní vlak od švýcarského výrobce, se kterým je už zanedlouho začneme vozit. Co nejdříve ho plánujeme představit i v dalších městech na naší trase, tedy Pardubicích, Olomouci i Ostravě. Ještě než přepravíme první cestující, musíme naše soupravy důkladně vyzkoušet na skutečné trase, dokončit výcvik našich stevardů a strojvedoucích, doladit připravované služby, zkrátka vše nachystat tak, aby se se zahájením řádného provozu u nás cestující cítili maximálně spokojeně," řekl Leoš Novotný. Dodal přitom: „Dnešní příjezd našeho vlaku na hlavní nádraží jsme pojali jako takovou vtipnou performanci a show naznačující ,porod´ nového vlaku. Nechceme být nudní, nejsme běžný dopravce, ale nový fenomén přivážející zásadní změny do české dopravy. Naší krásné soupravě přeji výbornou kondici do dalších desetiletí a ať dělá cestujícím co největší radost."
Leoš Novotný přitom upozornil: „Nyní již finišujeme s celkovými přípravami rozjezdu naší první trasy. Stále platí, že plný provoz se 16 spoji denně zahájíme s novým jízdním řádem od 9. prosince letošního roku. Rádi bychom ale první cestující svezli již dříve, v listopadu. Vše bude záležet na tom, jak bude probíhat zkušební provoz a kdy dostaneme povolení od Drážního úřadu. V následujících týdnech postupně odhalíme jednotlivé služby, v listopadu zveřejníme také náš cenový koncept a otevřeme prodejní místa."
Soupravy LEO Express, které dosud procházely nezbytnými testy na zkušebním okruhu u Velimi, nyní začínají
testovat provoz na skutečné trase mezi Prahou a Ostravou, zatím bez cestujících.
První souprava LEO Express bude z hlavního nádraží v Praze premiérově pokračovat přes Pardubice, Olomouc a Ostravu až do Bohumína. Vůbec poprvé si tak vyzkouší celou trasu, na které budou moderní soupravy LEO Express přepravovat cestující.
Již koncem minulého týdne první souprava LEO Express na trase Letohrad – Lichkov úspěšně otestovala
spolupráci vozidla s počítači náprav. Na tuto zkoušku LEO Express naváže dalšími zkušebními jízdami.
V Česku má LEO Express v současnosti již celkem čtyři vlakové jednotky FLIRT od švýcarského výrobce Stadler, a to na zkušebním okruhu u Velimi a v bohumínském depu. Zbylá pátá jednotka dorazí do Česka v průběhu podzimu.
LEO Express poskytne cestujícím rychlou a maximálně pohodnou dopravu zbrusu novými soupravami a velmi
moderní, inovativní a kvalitní služby.
S LEO Express bude doprava
Rychlá Pohodlná Zábavná Bezpečná Moderní Úsporná
NEJ soupravy FLIRT pro LEO Express:
první dopravce v ČR se třemi třídami včetně velmi luxusní třídy Premium
ergonomická polohovatelná sedadla ve všech třídách
sedadla elektricky polohovatelná až do horizontální spací polohy, speciální polohovatelná bederní podpěrka (třída Premium)
nejvíce místa na nohy (ve třídě Economy 920 mm od další sedačky, ve třídě Business 1025 mm od
další sedačky)
stolek ve všech třídách speciálně uzpůsobený na práci i občerstvení
opěrky nohou ve všech třídách
všudypřítomné elektrické zásuvky
skutečně funkční a dostupný internet
LCD obrazovky dobře sledovatelné ze všech míst ve vlaku
mimořádná vstřícnost pro osoby se sníženou pohyblivostí a hendikepované
nízkopodlažní vlak
„letadlo na kolejích" - jediný volně průchozí vlak v ČR
konstrukční rychlost 190 km/h = nejrychlejší soukromý vlak v České republice
velmi rychle akcelerující vlak (zrychlení 1,2 ms-2)
vysoce účinný brzdový systém zajišťující mimořádně krátkou brzdnou dráhu dráhu (méně než 600 m
z rychlosti 160 km/h)
vlak s vynikající dynamikou jízdy
LEO Express cestujícím nabídne:
- Nové plně klimatizované elektrické soupravy nejmodernější konstrukce
s elegantním aerodynamickým tvarem.
- Rychlé a komfortní vlakové spojení na trase mezi Prahou a Ostravou: živý a plynulý rozjezd souprav bez nepříjemných pohybů, účinné a velmi tiché brzdění, krátká brzdná dráha, vysoce účinné motory vzhledem k nízké celkové hmotnosti, lehká hliníková konstrukce vozidla z protlačovaných profilů.
Bezpečnou dopravu: bezpečný, volně průchozí a průhledný interiér souprav, vysoce účinný brzdový systém, centrální zavírání a blokování dveří za jízdy, automatická ochrana proti sevření dveřmi, vysoká pevnost a odolnost vůči nárazu, automatický systém detekce kouře a požáru, vysoká požární odolnost,
interiér z nehořlavých materiálů.
- Ekologickou dopravu: energeticky úsporný elektrický pohon, rekuperace elektrické energie (vracení energie do sítě) při brzdění, bezúkapová technologie, vakuové toalety s ekologickými jímkami.
Soupravy LEO Express cestujícím poskytnou pohodlí a zábavu:
- tři cestovní třídy na výběr (Economy, Business a super luxusní Premium třída)
- prostorný, odhlučněný, volně průchozí interiér, navržený jako vysoce funkční, precizně zpracovaný, elegantní a praktický prostor s příjemným osvětlením,
- plně klimatizovaný interiér
- pohodlná, ergonomicky tvarovaná, dostatečně vysoká a polohovatelná sedadla od přední české firmy BORCAD cz, se stolky ve všech třídách, elektrickými zásuvkami u každého místa a s dostatkem prostoru pro cestující i zavazadla, sedadla ve třídě Premium lze dokonce upravit do spací polohy
- moderní, čisté, ekologicky šetrné toalety s uzavřeným systémem a přebalovacím pultem pro kojence
- speciální místa pro rodiče s kočárky a hendikepované spoluobčany (se sedadly pro doprovod,
samonavíjecími pásy a nouzovými komunikátory)
- bezbariérový vstup, nízkopodlažní uspořádání paluby a nadstandardní vybavení pro hendikepované a osoby se sníženou pohyblivostí (včetně výsuvných schodů, přenosné rozkládací nástupní rampy pro nájezd invalidního vozíku a bezbariérové toalety)
- police na prostorná zavazadla
Tisková zpráva
V Praze 15. 10. 2012
- spolehlivé a funkční WiFi připojení k internetu díky robustní a špičkové ICT infrastruktuře přední světové
firmy Nomad Digital
- vnější informační systém s čelními a bočními LED panely
- palubní informační systém hlásící opticky i akusticky cestovní informace, jízdní řád, aktuální polohu a rychlost vlaku, cílovou stanici, čas, počasí, zpravodajství, záběry z čelní vlakové kamery nebo zajímavé informace o pamětihodnostech na trase (celkem 19 LCD obrazovek dobře sledovatelných ve všech částech vlaku, vnitřní vlakové informační LED panely, palubní rozhlas, nouzové komunikátory)
- zábavu a informace v unikátním vnitřním audio-video kanálu (zpravodajství, filmy, hudba, hry)
- on-line výběr, objednávky a platby palubních služeb
- další špičkové služby, včetně kvalitního cateringu
- pečlivě vybraný, pečlivě vybraný, důkladně vyškolený a vycvičený profesionální personál vždy ochotný
s čímkoliv pomoci
Fotografie soupravy v tiskové kvalitě jsou ke stažení na www.le.cz
Základní technické údaje soupravy FLIRT
Výrobce Stadler Rail AG
Trasa Česká republika, Praha-Pardubice- Olomouc-Ostrava-Bohumín
Počet souprav 5
Uvedení do provozu 2012
Míst k sezení celkem 237, 2 místa pro invalidní vozíky, 5 míst pro kočárky
Premium třída Business třída Economy třída
6 míst
19 míst
212 míst (z toho 4 sklopná)
Počet vagónů v soupravě 5
Rozchod 1435 mm Trakční soustava 3 kV DC Trvalý výkon na kole 2 000 kW Max. výkon na kole 2 600 kW Tažná síla 200 kN Podélná tlaková síla 1 500 kN Maximální rychlost 190 km/h Provozní rychlost 160 km/h Zrychlení 1,2 ms-2
Hmotnost plně obsazené soupravy 176 t
Výška podlahy
nízká podlaha vysoká podlaha
780 mm
1 120 mm
Celková délka vozidla 90 178 mm Šířka vozidla 2 880 mm Výška vozidla 4 270 mm Nástupní šířka 950 mm Rozvor podvozku
hnací podvozek
běžný podvozek
2 700 mm
2 700 mm