INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Český maloobchodní trh inkoustových tiskáren a skenerů ovládla v roce 2012 společnost Canon. I přes celkový pokles poptávky po koncových zařízeních se v klíčových segmentech stal jedničkou v několika kategoriích. Celkem 118 871 multifunkčních inkoustových zařízení, inkoustových tiskáren a skenerů vloni dodala na český maloobchodní trh společnost Canon.

Ve všech uvedených kategoriích jí s velkým náskokem náleželo první místo. Canon si udržuje vedoucí pozici na trhu i přes velké propady poptávky v uvedených segmentech.

 

„Úspěch společnosti Canon na českém trhu svědčí o tom, že zákazníci hledají vysoce kvalitní produkty s bohatou výbavou. To vše naše produkty splňují a navíc nabízejí i pokročilé technologie a úsporný provoz," řekla Patrícia Královičová, produktová manažerka společnosti CanonCZ, a dodala: "Výsledky minulého roku pokládáme na saturovaném tuzemském trhu za úspěch. Vývoj poptávky v České republice kopíruje situaci ve vyspělých zemích Evropy. Jde o trendy, s nimiž více či méně úspěšně bojují všichni hráči na trhu. Pozice Canonu dokládá, že má před konkurencí velký náskok." 

 

 

 

Český maloobchodní trh inkoustových multifunkčních zařízení vloni meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 22 procent. Prodalo se zhruba 214 tisíc přístrojů, zatímco v roce 2011 to bylo téměř 274 tisíc. Společnost Canon však zaznamenala pouze 5procentní pokles prodejů a v segmentu získala první místo. Na trh dodala téměř 95 tisíc zařízení a získala 44,1procentní podíl. Nejbližší konkurent na tento výsledek ztrácí více než 20 tisíc kusů. "Výhodou produktů společnosti Canon je vedle nesporné kvality a technologického náskoku i šíře nabídky. Zákazníci si mohou vybrat přesně taková řešení, která jim beze zbytku vyhovují," dodává Patrícia Královičová.

 

 

 

V segmentu jednoúčelových inkoustových tiskáren vloni zájem českých zákazníků výrazně ochladil. Meziročně se maloobchodní trh propadnul v kusovém vyjádření o 45 procent, ve finančním o 44 procent. I přesto však společnost Canon obhájila první místo s téměř 10 tisíci prodanými tiskárnami. Svůj tržní podíl zvýšila o 1,8 procentního bodu na 54,5 procenta. Každý z konkurentů by mohl prodat o 100 procent více a stejně by prvenství Canonu v tomto segmentu nebylo – alespoň v minulém roce - ohroženo. Průměrná prodejní cena jednoúčelových inkoustových tiskáren značky Canon vloni neklesla, naopak se prodávaly spíše dražší modely. „Domácnosti v současnosti využívají tiskárny často i na tisk fotografií. Hledají proto zařízení, která jim nabídnou univerzální funkcionalitu a podporu mnoha formátů," říká Patrícia Královičová.

 

 

Maloobchodní trh skenerů v České republice v roce 2012 meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 29 procent. Prodalo se necelých 26 tisíc přístrojů, které dodavatelům přinesly tržby ve výši 84,35 milionu korun. I v tomto tržním segmentu Canon obhájil prvenství. Meziročně sice prodal o 14 procent přístrojů méně, ale jeho tržní podíl vzrostl o 9,6 procentního bodu na 56 procent. Nad nejbližším konkurentem vede o více než 30 procent. Opět platí, že žádný z konkurentů by neohrozil pozici společnosti Canon ani v případě zdvojnásobení prodejů. Průměrná prodejní cena skenerů na českém maloobchodním trhu vloni mírně poklesla, což se týkalo i produktů značky Canon. „Zákazníci preferují modely s jednoduchou manipulací a intuitivním ovládáním. Některé skupiny stále oslovuje možnost skenování filmů.," uzavřela Patrícia Královičová.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3