INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Wienerberger, největší domácí i celosvětový výrobce cihel, investuje v tomto a příštím roce 175 mil. Kč do plně automatické linky na výrobu cihel plněných minerální vatou, která bude instalována v cihelně Novosedly na jižní Moravě včetně modernizace celého závodu. Jedná se o první moderní linku tohoto druhu v České republice, která bude svéhigh-tech výrobky dodávat nejen na trh v České republice, ale i na trhy v Rakousku, Polsku, Slovensku a Maďarsku.

Prvním výrobkem z kompletní řady cihel pro obvodové zdivou, který vyjede z nové linky, bude Porotherm 44 T Profi.  Tato cihla je určená pro stavbu nízkoenergetických a pasivních rodinných domů bez zateplení. Díky ní obvodové zdivo v zimě zabraňuje úniku tepla, v létě teplotu akumuluje a současně umožnuje difuzi vodních par. Stěny domu „dýchají“ a vytváří tak důležité zdravé a příjemné klima pro obyvatele domu či bytu.

Současná norma ČSN 73 0540-2 „Tepelná ochrana budov“, požaduje pro obvodové zdivo součinitel prostupu tepla U= 0,30 W/(m2. K) a doporučuje U= 0,25 W/(m2.K). Cihla Porotherm 44 T Profi se pyšní jedinečnými parametrem součinitele prostupu tepla U= 0,15 W/(m2.K). Touto hodnotou vysoce překoná zpřísněné požadavky na obálku budov, které jsou nově upraveny prováděcí vyhláškou k Zákonu o hospodaření energií s platností od 1.4.2013. Tato novinka je tak odpovědí na požadavky v budoucnu kladené na domy s téměř nulovou potřebou energie.

Nová řada cihel plněných minerální vatou je vyvíjena za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu v rámci programu TIP Projekt č. FR-TI3/231 Vývoj zděných konstrukcí za účelem zlepšení užitných vlastností staveb.

Start výroby je plánován na konec 2013 a start prodeje na leden 2014.

Veřejnost se bude moci s novou cihlou seznámit již nyní ve společné expozici firem Wienerberger a Tondach na mezinárodním stavebním veletrhu IBF v Brně. Zde bude vystavena společně s dalšími novinkami z inovační dílny firmy Wienerberger :

-          cihlou Porotherm 50 EKO+ ve třech variantách způsobu zdění určenou

pro obvodové zdivo tloušťky 50 cm se zlepšenou pevností a výbornými tepelně-izolačními vlastnostmi U = 0,18 W/(m2∙K), k tomu za příznivou cenou pro stavitele rodinných domů;

-          akustickou cihlou bez maltové kapsy Porotherm 30 AKU Z s 58dB , která zaručí bezpečné splnění normy při rychlejší výstavbě příček a úspoře materiálu i času.

-          poslední novinkou je nové řešení průvlaků do rozpětí 5 m pomocí keramických překladů VARIO až pro rychlé, levné a snadno proveditelné překlenutí stavebních otvorů, speciálně otvorů pro garážová vrata.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3