O změnu dodavatele energií se stále více zajímají i mladší lidé. Podíl zákazníků pod 55 let věku, kteří přešli k
alternativním dodavatelům energií, se na konci loňského roku pohyboval na úrovni jedné třetiny. V prvních třech měsících letošního roku se navíc tento podíl ještě zvýšil o další tři procenta. Vyplývá to ze statistik společnosti CENTROPOL ENERGY, největšího alternativního dodavatele elektřiny a významného
dodavatele zemního plynu.
"Zatímco se obecně vžila představa, že k alternativním dodavatelům přecházejí především starší lidé, v praxi to tak úplně není. Zákazníci mladší 55 let, kteří přešli k alternativním dodavatelům, tvoří zhruba třetinu a jejich podíl stále roste," uvedl obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY Lukáš Pokrupa.
Trend, kdy k alternativním dodavatelům přechází stále více mladších zákazníků, má podle marketingového manažera CENTROPOL ENERGY Borise Rajdla jasnou příčinu. "Především se oslovování zákazníků stále více přesouvá z "door to door" prodeje ke klasickým komunikačním a marketingovým nástrojům, jako je internet a televize. Ty pak více ovlivňují i mladší zákazníky," řekl Boris Rajdl. Jako příklad uvedl projekt www.sbirejjabka.cz, který je přímo zaměřený na mladší generaci.
Podle Lukáše Pokrupy bude podíl mladších zákazníků v řadách alternativních dodavatelů postupně stále růst. "Předpokládáme, že se podíl zákazníků mladších 55 let bude stále zvyšovat k hranici zhruba 40 či 50 procent," uvedl.
O společnosti CENTROPOL ENERGY
CENTROPOL ENERGY, a.s. působí na trhu s elektřinou již od roku 2007, kde je v současné době největším alternativním dodavatelem v Česku. Na trh se zemním plynem vstoupila firma na začátku roku 2010. Elektřinu a zemní plyn dodává více než 350.000 zákazníků. Odběrateli jsou především domácnosti s podílem zhruba 80 procent. Zbylou část tvoří města a obce, organizace státní správy či malé a střední firmy. Mezi významné zákazníky CENTROPOL ENERGY patří například ministerstvo vnitra, ministerstvo životního prostředí, několik krajů a krajských měst. Firma také dodává energie obchodním řetězcům, jako je FIRO-tour, lékárny LOYD, síť drogerií TETA, obchodní domy Prior či obchody OKAY. CENTROPOL ENERGY se vůči dominantním dodavatelům vymezuje garancí nižší ceny pro zákazníky připojené k hladině nízkého napětí.
CENTROPOL ENERGY, a.s. je součástí holdingu, kde jednotlivé firmy působí na trhu s elektřinou již od roku 2002. Tržby firmy dosáhly v loňském roce podle předběžných neauditovaných výsledků 5,9 miliardy korun, což je o čtvrtinu více než v roce 2011.
(tz)