INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Včera jsem náhodně potkal v Hanoji českého podnikatele, kterého doprovázeli tři Vietnamci, z nichž jeden podniká v ČR. Svěřil se mi, že letěl do Vietnamu zbytečně, protože se z informací organizátorů jeho první cesty do Vietnamu domníval, že sjednané schůzky na dvou vietnamských ministerstvech mu zajistí obchod a podporu jeho podnikatelského projektu, ale že na nich nic nezískal.

Není prvním, ani rozhodně nebude posledním, českým podnikatelem jenž uvěřil slibům Vietnamců žijících u nás o jejich známostech doma. Zklamaný podnikatel neměl sebou ani písemně vypracovanou nabídku podle vietnamských zvyklostí, jen ústně tlumočil na vietnamských ministerstvech svůj nápad. Pracovníci obou ministerstev jej zdvořile přijali, vyslechli a poradili mu s kým by měl ve Vietnamu jednat i jaké předpisy musí dodržovat. On zřejmě očekával, že odejde z ministerstev se schváleným kontraktem nebo s doporučením jeho podnikatelského projektu a tak byl zklamaný.

Vysvětlil jsem mu, že nejdříve je vždy nutné ve Vietnamu provést kvalitní marketing a v rámci tohoto průzkumu trhu zjistit, zda vůbec je o nabízené výrobky nebo služby zájem. Dále je potřeba pokusit se získat porovnání s nabídkami a cenami konkurence v tomto teritoriu, či odborné dotazy zájemců. To nikdo nepořídí sám, ani kdyby desetkrát přiletěl do VSR, když tu zemi dobře nezná, ani zde nemá osobní konexe na zkušené vietnamské odborníky v oblasti zahraničního obchodu nebo investic.

Teprve na základě konkrétních marketingových informací je možné připravit konečnou oficiální nabídku, která musí mít všechny vietnamské zvyklosti i náležitosti a začít s akvizicí. Ta už může začít i osobní návštěvou, například při konání tiskové konference spojené s předváděcí akcí, na kterou se pozvou zástupci sdělovacích prostředků a v druhé části i vytypovaní potencionální klienti, regionální podnikatelé a zástupci státních institucí. Jsem vždy nerad, když podobný podnikatel, jakého jsem včera potkal, se vrátí z Vietnamu domů a pak někde na semináři vystoupí a vykládá, že v 90 milionovém Vietnamu se nedá nic pořádného dělat a vše svádí na tuto zemi. To je prostě "ta naše povaha česká", že ze svých chyb nejraději obviňujeme někoho jiného.

Proto prosím zájemce o vietnamský trh, aby nelétali zbytečně do Vietnamu, neboť často první cesta s pobytem v hotelu je stojí někdy i přes sto tisíc, ale nechali si provést teritoriálními odborníky nejdříve kvalitní marketing a teprve potom navštívili osobně Vietnam. Úspěšný zahraniční obchod nebo investice mají své náležitosti a potřeby, které nelze obejít.

Marcel Winter - Hanoj

Člen České manažerské asociace

Čestný předseda Česko-vietnamské společnosti

Vizionář roku 2012 v ČR

 

( Mobil: +84 123 805 5677 )

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3