INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Včera jsem náhodně potkal v Hanoji českého podnikatele, kterého doprovázeli tři Vietnamci, z nichž jeden podniká v ČR. Svěřil se mi, že letěl do Vietnamu zbytečně, protože se z informací organizátorů jeho první cesty do Vietnamu domníval, že sjednané schůzky na dvou vietnamských ministerstvech mu zajistí obchod a podporu jeho podnikatelského projektu, ale že na nich nic nezískal.

Není prvním, ani rozhodně nebude posledním, českým podnikatelem jenž uvěřil slibům Vietnamců žijících u nás o jejich známostech doma. Zklamaný podnikatel neměl sebou ani písemně vypracovanou nabídku podle vietnamských zvyklostí, jen ústně tlumočil na vietnamských ministerstvech svůj nápad. Pracovníci obou ministerstev jej zdvořile přijali, vyslechli a poradili mu s kým by měl ve Vietnamu jednat i jaké předpisy musí dodržovat. On zřejmě očekával, že odejde z ministerstev se schváleným kontraktem nebo s doporučením jeho podnikatelského projektu a tak byl zklamaný.

Vysvětlil jsem mu, že nejdříve je vždy nutné ve Vietnamu provést kvalitní marketing a v rámci tohoto průzkumu trhu zjistit, zda vůbec je o nabízené výrobky nebo služby zájem. Dále je potřeba pokusit se získat porovnání s nabídkami a cenami konkurence v tomto teritoriu, či odborné dotazy zájemců. To nikdo nepořídí sám, ani kdyby desetkrát přiletěl do VSR, když tu zemi dobře nezná, ani zde nemá osobní konexe na zkušené vietnamské odborníky v oblasti zahraničního obchodu nebo investic.

Teprve na základě konkrétních marketingových informací je možné připravit konečnou oficiální nabídku, která musí mít všechny vietnamské zvyklosti i náležitosti a začít s akvizicí. Ta už může začít i osobní návštěvou, například při konání tiskové konference spojené s předváděcí akcí, na kterou se pozvou zástupci sdělovacích prostředků a v druhé části i vytypovaní potencionální klienti, regionální podnikatelé a zástupci státních institucí. Jsem vždy nerad, když podobný podnikatel, jakého jsem včera potkal, se vrátí z Vietnamu domů a pak někde na semináři vystoupí a vykládá, že v 90 milionovém Vietnamu se nedá nic pořádného dělat a vše svádí na tuto zemi. To je prostě "ta naše povaha česká", že ze svých chyb nejraději obviňujeme někoho jiného.

Proto prosím zájemce o vietnamský trh, aby nelétali zbytečně do Vietnamu, neboť často první cesta s pobytem v hotelu je stojí někdy i přes sto tisíc, ale nechali si provést teritoriálními odborníky nejdříve kvalitní marketing a teprve potom navštívili osobně Vietnam. Úspěšný zahraniční obchod nebo investice mají své náležitosti a potřeby, které nelze obejít.

Marcel Winter - Hanoj

Člen České manažerské asociace

Čestný předseda Česko-vietnamské společnosti

Vizionář roku 2012 v ČR

 

( Mobil: +84 123 805 5677 )

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3