INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Drtivá většina malých a středních podniků neřeší pojištění svých pohledávek při exportu do zemí mimo Evropskou unii. Vývozci se tak z dlouhodobého hlediska vystavují zbytečným komerčním rizikům. Velkou roli v tom sehrává také neinformovanost drobných a středních podnikatelů o vlastních možnostech na pojistném trhu. Upozorňuje na to Asociace exportérů s odvoláním na výsledky průzkumu Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP).

Posila ekonomiky ve varovných číslech

Podíl malých a středních firem na tuzemském vývozu, tahounu české ekonomiky, loni přesáhl 53 %. Zahraniční pohledávky si však pojišťuje pouze 18 % z nich. „Jde o velmi malé číslo, když uvážíme, že 60 % exportérů vyváží své zboží alespoň do jedné země mimo EU, kde jsou zřetelná komerční i politická rizika. Firmy argumentují snahou ušetřit náklady, vyhnout se administrativní zátěži nebo jsou přesvědčené, že žádné pojištění nepotřebují. Tento přístup je pochopitelný, ale zároveň poněkud nedomyšlený,“ řekl Jiří Grund, místopředseda Asociace exportérů. Co tím má přesně na mysli?

Podnikatelé věří mýtům a neznají své možnosti

„Více než polovina podnikatelů neví, že na trhu jsou nyní k dispozici zajímavé pojistné produkty, které odpovídají potřebám malých a středních firem. Například EGAP nově přichází s pojistnými balíčky, které minimalizují rizika spojená s exportem mimo země Evropské unie. Pojistku si lze zřídit i na fakturu k částce, která začíná již na 100 tisících korunách, což je určitě dobrá zpráva. Rozšířený mýtus, že pojištění exportních rizik je pouze pro velké firmy, neplatí. Navíc je zde velký prostor pro ošetření rizik, která komerční pojišťovny nepojistí,“ uvedl Jiří Grund.

Kostlivci ve skříni zahraničního obchodu

Absence pojištění zahraničních pohledávek se může malým a středním firmám v dlouhodobém horizontu vymstít, varuje předseda Asociace exportérů. „Možná by stálo za úvahu zamyslet se nad riziky, která přináší jistý obchodní svéráz mimo země Evropské unie. Mám na mysli například ne zcela oddělené osobní a komerční vztahy s odběrateli, byznys v rodinném kruhu na dobré slovo a obchodování v rámci každodenní operativy bez zřetele k strategickým rizikům,“ uzavřel Jiří Grund.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3