INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

asiaHodnota trhu asijských restaurací v České republice dosáhla v loňském roce 4 miliard korun. MAKRO si v dodávkách zboží pro tento segment drží 4% podíl. Letos jej chce zdvojnásobit. Ve spolupráci s provozovateli asijských restaurací rozšířilo sortiment o potraviny, jež jsou nezbytnou součástí asijských kuchyní. Sortiment určený pro přípravu asijských pokrmů nyní čítá na 240 položek.

Obchodníci asijského původu tvoří významnou skupinu zákazníků společnosti MAKRO. „Téměř třetinu maloobchodníků, jež u nás nakupují, tvoří právě provozovatelé vietnamských prodejen. Restauratéři však dosud preferovali jiné dodavatele. Zajímalo nás, jak bychom jim mohli vyjít vstříc. Provedli jsme proto rozsáhlý průzkum, jehož výsledky se snažíme reflektovat nejen v komunikaci, ale i při volbě nabízeného sortimentu a tvorbě ceny,“ vysvětluje Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR.

Od ultra čerstvých potravin po sterilované suroviny

Při úpravě sortimentu se obchodní zástupci MAKRO setkávali s majiteli předních pražských restaurací. Podle jejich doporučení připravili sortiment, který obsahuje hned několik druhů sójových omáček, ale i další suroviny, jež jsou v asijské kuchyni samozřejmostí: mořskou řasu, rýžový papír, kokosové mléko, jasmínovou rýži, sterilovaný bambus nebo pitahayu, exotické ovoce rostoucí na několika druzích kaktusů.

Pro profesionály i nadšence

Nový sortiment mohou zákazníci zakoupit jak v balení pro profesionální použití, tak v balení pro domácnosti.„Popularita asijských kuchyní u Čechů stále roste. Věříme, že rozšířený sortiment ocení i ostatní zákazníci, kteří milují sushi, pho či další speciality a rádi si je připravují doma. U nás najdou vše potřebné, včetně širokého sortimentu ryb a mořských plodů. Nově proto nabízíme například irského lososa nebo tygří krevety,“ upozorňuje na novinky v sortimentu Jan Žák, ředitel nákupu MAKRO Cash & Carry ČR. MAKRO zavedlo také pravidelný leták, zaměřený na sortiment asijských potravin. V současnosti pak připravuje sortimentní katalog hned v několika jazycích.

Asijský tým funguje

Již v roce 2008 vznikl v Makru čtyřčlenný asijský tým. Jeho úkolem je pod vedením Nam Vo Vana, jenž přišel do české centrály z METRO Vietnamy, identifikovat potřeby asijských zákazníků a navrhovat změny, které jim usnadní nákupy. „Vytvořili jsme tým obchodních zástupců, rodilých mluvčích, kteří dobře rozumí specifickým potřebám těchto zákazníků. Víme, že asijští zákazníci preferují komunikaci ve svém mateřském jazyce, stejně jako například telefonické objednávky. Připravujeme tedy letáky ve vietnamštině, speciální sekci ve vietnamštině naleznete také na našem webu. Zajistili jsme i telefonního operátora – Vietnamce. Posílení sortimentu přesně podle přání našich zákazníků je dalším krokem, jak vyjít vstříc této zákaznické skupině,“ popisuje přístup k asijským zákazníkům Axel Hluchy.

METRO/MAKRO Cash & Carry provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů ve 29 zemích. Společnost celosvětově zaměstnává více než 120 000 lidí a za fiskální rok 2012/2013 dosáhla prodejů v celkové výši 31 miliard EUR. METRO Cash & Carry tvoří prodejní divizi skupiny METRO GROUP, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Za fiskální rok 2012/2013 dosáhl její obrat 66 miliard EUR. Společnost působí v 32 zemích, má 265 000 zaměstnanců a provozuje zhruba 2 200 obchodů. Výkon skupiny METRO GROUP je založen na síle obchodních značek, které působí nezávisle ve vlastních tržních segmentech: METRO/MAKRO Cash & Carry jako světový lídr v oblasti samoobslužných velkoobchodů, Real mezi hypermarkety, Media Markt a Saturn jako evropský lídr v oblasti prodeje spotřební elektroniky, a Galeria Kaufhof v segmentu obchodních domů.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3