INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zájem zákazníků hradit doručené zásilky dobírkou v posledních letech klesá. Zatímco ještě v roce 2010 ji podle nejnovějších údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako nejčastější platební metodu uvádělo 44 % internetových zákazníků, loni tento podíl poklesl na 32 %. Stále více příjemců totiž volí raději možnost vyzvednout si zboží osobně na pobočce a uhradit jej platební kartou či hotovostí na místě. Aktuální trend v chování zákazníků vyplývá podle odborníků ze snahy o větší komfort a finanční úsporu.

Podle odborníků preferují platbu na dobírku zejména zastánci tradičního způsobu úhrady a následně spotřebitelé, kteří nakupují u menších či málo známých e-shopů. Z hlediska pohodlí zákazníka se však jedná o nejkomplikovanější a časově nejnáročnější formu finančního vyrovnání. Proto mezi lidmi postupně stoupá popularita osobních odběrů či platby kartou předem online.

„Zájem o platby dobírkou v případě našeho e-shopu klesá. Zatímco ještě v roce 2011 dávali spotřebitelé přednost této variantě před platbou předem, v současné době je trend zcela opačný. Platba předem je využívána o 30 % častěji než dobírka," potvrdila rostoucí trend Šárka Jakoubková, PR manažerka největšího českého internetového obchodu Alza.cz. „V celkovém objemu přepravovaného zboží tvoří platba dobírkou jen přibližně 20 %. Nejčastěji je využívána pro zásilky určené koncovým zákazníkům, tedy soukromým příjemcům. V případě příjemců z řad firemních zákazníků je dobírka využívána mnohem méně. Nejčastěji v případech, kdy odesílatel nemá s příjemcem dlouhodobý smluvní vztah nebo má příjemce špatnou platební morálku a nehradí včas faktury," uvedl Daniel Knaisl jednatel společnosti Geis. Ta patří mezi přední poskytovatele přepravních a logistických služeb na našem území a je mimo jiné i doručovatelem zboží z e-shopu Alza.cz.

Trend podle odborníků následuje příkladu států západní Evropy a také USA. Zde totiž platba na dobírku ve formě, která je známá v tuzemsku, neexistuje. „Před 4 lety platilo nejčastěji dobírkou 44 % internetových zákazníků, v loňském roce bylo toto množství již o 12 procentních bodů nižší. Stále více Čechů totiž důvěřuje online platbě kartou nebo využívá dalších elektronických platebních metod. Pozvolný zánik platby na dobírku tak následuje západní země, kde se s obdobnou popularitou dobírky vůbec nesetkáme," objasnil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Podle APEK však došlo zároveň také ke zvýšení popularity osobních odběrů. Při nich sice zákazníci platí na místě, ale nejedná se o klasickou formu úhrady na dobírku. Jeho tvrzení dosvědčuje i tuzemský lídr mezi poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří. „První měsíce letošního roku potvrzují trend v rostoucí oblibě osobních odběrů. Drtivá většina z nich je spojena s objednávkami, u kterých by náklady na dopravu musel hradit kupující. S tím samozřejmě souvisí také způsob úhrady za doručené zboží, kdy vysoký podíl tvoří platby v hotovosti či kartou," dosvědčila tendenci Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje e-shop se školními potřebami Activáček.cz.

(tz) 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3