INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

Už za pár dní dostane prvních 140 tisíc klientů VZP do poštovních schránek nové průkazy pojištěnce. Bude to začátek devítiměsíční akce, která skončí příští rok v únoru a celkem při ní dostane nový průkaz 3 985 000 lidí. Oproti současné kartě provázejí tu novou dvě změny – jednak už nebude celá modrá, ale její rubová strana se výrazně zabarví. A platit už nebude jen 5 let, ale dvojnásobnou dobu. Díky prodloužení platnosti ušetří VZP 60 milionů korun.

Výměna průkazů se týká těch pojištěnců, u nichž v nejbližších měsících končí platnost stávajícího dokladu. Pojišťovna vyměňuje plastové průkazy podruhé, zatím to bylo vždy v pětiletém cyklu.

Příští hromadná výměna však bude tentokrát až za 10 let. Analýza ukázala, že rizika spojená s delší platností dokladů (například jejich možné zneužití) se vyplatí podstoupit s ohledem na náklady spojené s výměnou. Ty činí zhruba 60 milionů korun, v čemž je zahrnuta jak samotná výroba karet, tak jejich distribuce a další nutné náklady. Prodloužením platnosti jedna výměna odpadne a ušetřené peníze bude možné využít na zdravotní péči.

Harmonogram rozesílání nových průkazů VZP

Měsíc

Počet vyměněných průkazů

Červen 2014

140 000

Červenec 2014

590 000

Srpen 2014

475 000

Září 2014

620 000

Říjen 2014

575 000

Listopad 2014

485 000

Prosinec 2014

540 000

Leden 2015 – únor 2015  

560 000

Celkem

3 985 000

Klienti dostanou nové průkazy poštou do schránek. Nemusí pro ně chodit ani na poštu, ani na pobočku. V průvodním dopise najdou všechny potřebné informace vysvětlující, jak a kde průkaz používat. Samozřejmě je v nich uvedena i možnost vrátit starý průkaz na kterékoli naší pobočce. To však není povinné, znehodnotit jej mohou sami třeba přestřižením nůžkami.

Nikdo také předem nebude klienty VZP obcházet a kontrolovat například to, kdy jim průkaz končí – pokud se takoví lidé někde objevují, jde nejspíš o podvodníky. VZP se s podobnými případy již opakovaně setkala ze strany náborářů konkurenčních pojišťoven, kteří prováděli nekalou přeregistraci.

Při tak velkém počtu klientů, kteří mají nový průkaz dostat, nelze samozřejmě vyloučit ojedinělé problémy – může se například vyskytnout chybná adresa v databázi. Ta může vzniknout jak nepřesností pracovníka pojišťovny, tak i tím, že klient nenahlásí změnu adresy. Česká pošta, která distribuci zajišťuje, bude nedoručitelné zásilky vracet zpět VZP.

Klienti, jimž platnost průkazu končí (datum je na kartičce vyznačeno) a nedostali nový, udělají nejlépe, když se obrátí na pobočku VZP. Pracovníci pojišťovny zjistí, kde vznikl problém, a pomohou ho odstranit.

Pro pozměněnou vizuální podobu průkazu se VZP rozhodla proto, že chtěla modernizovat jejich podobu. Ta strana dokladu, kde jsou uvedeny povinné údaje o pojištěncích, musí mít jako Evropský průkaz zdravotního pojištění jednotný vizuální styl. Změna se proto mohla týkat jen rubu, kde se nově objevují například korporátní barvy VZP. Náklady se tím nijak nezvýšily.

Více o tom, k čemu klienty VZP opravňuje průkaz pojištěnce, jak postupovat při jeho ztrátě a řadu dalších užitečných informací najdete zde.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3