INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ruský prezident Vladimír Putin ve svém projevu na mezinárodním ekonomickém fóru v Petrohradu potvrdil, že Rusko s Vietnamem již obchoduje bezcelně. Vietnamské firmy mohou bezcelně vyvážet do Ruska i dovážet z tohoto teritoria veškeré výrobky a technologie, včetně potravin. Vietnamský prezident Truong Tan Sang při své květnové návštěvě ČR vyzval naše exportéry a investory k větší spolupráci.

Ke zlepšení vzájemné hospodářské spolupráce ČR s Vietnamem je nutné zvýšit informovanost naší podnikatelské veřejnosti o exportních a kooperačních možnostech v 93 milionovém Vietnamu. Za 47 návštěv Vietnamu a díky předloňskému 8 měsíčnímu bydlení v Hanoji jsem poznal, že Vietnam má zájem o kooperační spolupráci s našimi výrobci, ale také o mnohé české výrobky i potraviny. České potraviny, včetně čerstvého i sušeného mléka, másla, sýrů, jogurtů, cukrovinek, uzenin a paštik na vietnamském trhu schází, i když ve Vietnamu žije přes 200 tisíc česky nebo slovensky mluvících lidí, kteří u nás v minulosti studovali i pracovali a moc by si je přáli.
Obrovská výstavba infrastruktury ve VSR dává našim exportérům mnoho příležitostí, například při výstavbě 13 jaderných elektráren, největšího letiště v Asii v Hanoji, metra v Hočiminově Městě, nadzemního přepravního kolejového systému v Hanoji, dálnice od hranic Číny přes celý Vietnam až do Hočiminova Města, která bude mít ze dvou třetin osm jízdních pruhů a 106 mostů.
Naše textilky, výrobci oděvů i obuvi by měly začít kooperovat s výrobci ve Vietnamu, protože kromě bezcelního prodeje těchto komodit do Ruska je možné z Vietnamu oslovit 600 milionový trh sdružení zemí ASEAN, jehož je VSR členem.
Čeští výrobci a exportéři však nesmí jen čekat doma ve své kanceláři na nějaké překupníky,  kteří většinou výrobky z ČR neúměrně předraží a tím zlikvidují možnost jejich většího prodeje ve Vietnamu. Je nutné vždy až po provedení kvalitního teritoriálního marketingu osobně navštívit Vietnam i aktivně se zúčastnit prodejních veletrhů ve VSR. Vietnamci nepoptávají, do Vietnamu jezdí celý svět nabízet. Vietnamci si nejraději výrobek prohlédnou, osahají, pokud je možné i vyzkouší a u potravin je pochopitelně ochutnají.
Poslat do VSR pouze prospekty, nebo odkaz na webové stránky nestačí. Je nutné znát obchodní zvyklosti ve Vietnamu, například jak má vypadat nabídka, i vědět, že v této zemi platí tři náležitosti: rychlost, kvalita a cena. Lepší než posílat dopisy a emaily je navštívit současný Vietnam a vidět vietnamský trh na vlastní oči.
 
Marcel Winter

Předseda Česko-vietnamské společnosti

Vizionář roku 2012 v ČR

www.cvs-praha.cz

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3