INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Agentura CzechTrade v roce 2015 pomohla českým firmám získat zakázky v hodnotě 1,3 miliardy korun. Zaznamenala 28% nárůst zájmu o své služby a realizovala celkem 1996 obchodních případů pro 1079 českých firem. Nejúspěšnější zahraniční kancelář podle hodnoty zprostředkovaných zakázek sídlí v Budapešti, nejvíce úspěšných případů pak vykázala zahraniční kancelář v Düsseldorfu. V letošním roce agentura plánuje zesílení svých aktivit v krajích a otevření čtyř nových zahraničních kanceláří.

„Loni jsme zaznamenali celkem 122 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 1,3 miliardy korun. České firmy na agentuře CzechTrade oceňují především úsporu času a nákladů, které plynou z naší přítomnosti v téměř 50 zemích po celém světě, a status vládní agentury. Letos bychom se chtěli více zaměřit na regiony ČR a inspirovat české společnosti ke vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím příběhů a zkušeností podniků, které již v zahraniční uspěly,“ řekl generální ředitel agentury Radomil Doležal.

            Loni pokračoval pozitivní trend nastolený v roce 2014 a agentura CzechTrade evidovala zvýšený zájem exportérů o služby. Realizovala 1996 zakázek pro 1079 českých firem, z toho se v 1643 případech jednalo o zakázky zahraničních kanceláří. Agentura zaznamenala celkem 122 úspěšných případů v hodnotě přes 1,3 miliardy korun. Nejvíce úspěšných případů vykázaly zahraniční kanceláře v Düsseldorfu (25), Almaty (14) a v Londýně (11). Z hlediska objemu úspěšných případů byla nejlepší zastoupení v Budapešti (455,5 milionu Kč), Johannesburgu (162,6 milionu Kč) a ve Stockholmu (137,5 milionu Kč).

            „Českému exportu se loni mimořádně dařilo. Agentura CzechTrade je pro tuzemské firmy spolehlivým partnerem a zvyšující se zájem o její služby to pouze potvrzuje. Pro místní podniky jsou stále nevýznamnější trhy EU, ale projevuje se stále větší zájem rovněž o vzdálená teritoria. Dobré výsledky zahraničních kanceláří v Johannesburgu nebo v Almaty ukazují, že se lze prosadit i na trzích, které pro české vývozce nejsou tradiční,“ dodal ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

            Klienti agentury v roce 2015 vyplnili 501 dotazníků ke službám zahraničních kanceláří, což představuje 49% návratnost. Služby agentury CzechTrade ohodnotili známkou 1,23. Celkem 84 % respondentů tvrdí, že jim služby agentury pomohly ušetřit čas, a 72 % dotazovaných uvedlo úsporu nákladů. Téměř všichni respondenti (99 %) by služby agentury doporučili dále.

            CzechTrade v roce 2015 realizoval společnou účast českých firem na 113 vybraných zahraničních veletrzích, kterých se zúčastnilo celkem 710 podniků. Nejvíce se jich prezentovalo na společném stánku agentury CzechTrade na šanghajském všeobecném veletrhu CSITF SHANGHAI 2015 (46), na strojírenském SUBCONU v anglickém Birminghamu (22) a na stavebním veletrhu BIG5 v Dubaji (16).

            Pro letošní rok agentura CzechTrade chystá vstup do regionů a otevření pěti „regionálních exportních míst“. Bude také pokračovat v přímé komunikaci s lokálními firmami prostřednictvím 13 exportních konferencí, které uspořádá ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR. Dále plánuje otevření čtyř zahraničních kanceláří, a to v Bangalore, Kantonu, Lagosu a v Chicagu. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3