INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Mobilni pesi patrolaObchodníci v Česku zavádějí nový model boje proti organizovaným zlodějským gangům. V nákupních centrech se prosazuje princip sdílené ostrahy, takzvaný skandinávský model. Bezpečnost zajišťují pěší patroly, které lze přivolat stisknutím tísňového tlačítka. Jedna patrola hlídá současně několik butiků najednou. Náklady na pěší hlídky se rovnoměrně rozloží na každého prodejce, ostraha pak vyjde na zlomkovou cenu při zachování stejné účinnosti v případe zásahu. Na nový trend v zabezpečení retailu upozorňuje Tomáš Franek ze SECURITAS, největší bezpečnostní agentury v Česku.

Zájem roste o 10 %

„Zájem o skandinávský model zabezpečení mezi obchodníky v Česku meziročně zvyšuje o 10 procent. Mobilní hlídky vlastně reagují na požadavky obchodníků, kteří sice chtějí kvalitní ostrahu, ale z finančních důvodů si nemohou dovolit její stálou přítomnost na prodejně. Například deset butiků z jednoho obchodního centra se pak domluví na tom, že je bude hlídat jedna společná patrola a zároveň se podělí o náklady na tuto bezpečnostní službu. Měsíčně pak prodejci zaplatí za ostrahu kolem pěti tisíc korun, což je nesrovnatelně méně, než za stálou přítomnost ostrahy na prodejně,“ upřesňuje Tomáš Franek z agentury SECURITAS, který se zabývá mobilními bezpečnostními službami.

Zásah do 90 vteřin

Mobilní pěší patroly se osvědčily ve Skandinávii, zabezpečení retailu se v severských zemích prakticky jiným způsobem nedělá, statická fyzická ostraha na prodejnách je spíše vzácností. V Česku jsou pěší hlídky novinkou, dosud chrání přes sto klientů, patří mezi ně i řetězec restaurací KFC. „Pěší hlídky jsou hodně ekonomické řešení. V podstatě platíme jen za reálný zásah, který je patrola schopna provést do devadesáti vteřin. Měsíčně tak ušetříme za bezpečnostní služby přes 80 procent prostředků, které bychom jinak platili za stálou přítomnost ostrahy,“ říká Libor Hubík, jednatel společnost AmRest s.r.o, která provozuje všechny restaurace KFC na území ČR.

V rizikových lokalitách

U společnosti Vodafone se pěší patrole SECURITAS úspěšně daří pomáhat v případě výskytu problematických osob a celkově zvyšovat pocit bezpečí v prodejnách. „Pěší patrolu využíváme pouze v rizikových lokalitách jako ochranu a podporu našich zákazníků a zaměstnanců na prodejnách. Po zavedení a nastavení služby, kdy SECURITAS dokáže rychle reagovat na naše přivolání, nezaznamenáváme incidenty na těchto prodejnách. Do značné míry je to dáno i tím, že patrola působí preventivně. Díky častým obchůzkám v lokalitě vyvolává dojem neustálé přítomnosti a odrazuje rizikové osoby,“ říká Michal Kříž, ředitel bezpečnosti ve Vodafonu.

Přijatelné náklady

Pěší patrola operuje mimo jiné také na pobočce prestižní optiky Optique v Maiselově ulici v Praze, kde se jí daří zasahovat v extrémně krátkém čase. „Služby pěší patroly jsem se rozhodla využít kvůli zvýšení bezpečnosti zaměstnanců, nacházíme se v samém centru Prahy a ne všechny osoby, které vstoupí do obchodu, si jdou koupit brýle. V minulosti jsme řešili dokonce napadení našeho zaměstnance. Stálá ostraha by byla příliš drahá a navíc pro naše účely i zbytečná. S pěší patrolou se cítíme bezpečně a víme, že po stisknutí tlačítka dorazí ochranka za okamžik, navíc jsou pro nás náklady na bezpečnost přijatelné,“ říká manažerka pro Českou republiku Jana Filipská.

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3