INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

h s_beach_bottleSpolečnost Procter & Gamble oznámila, že značka Head & Shoulders (H&S), světová jednička na trhu se šampony, uvede první recyklovatelnou šamponovou lahev na světě, která bude až z 25 % vyrobena z recyklovaného odpadního plastu z pláží.

 

Ve spolupráci se společnostmi TerraCycle a SUEZ, které se zabývají recyklací, bude tato inovace letos v létě uvedena ve Francii jako limitovaná edice lahví H&S v Carrefouru, jednom z předních světových maloobchodních řetězců. Tyto lahve budou představovat největší světovou výrobní sérii recyklovatelných lahví vyrobených částečně z recyklovaného plážového plastu od konečného spotřebitele (tzv. PCR) a půjde o vůbec první významný krok při tvorbě jedinečného dodavatelského řetězce s podporou tisíců dobrovolníků a stovek neziskových organizací sbírajících plastový odpad, který se nachází na plážích.

 

Cítili jsme, že nejprodávanější šamponová značka by měla udávat směr také u inovací v oblasti udržitelnosti, a víme také, že naše iniciativa bude ke stejnému kroku motivovat celé odvětví,“ uvedla Lisa Jennings, která ve společnosti Procter & Gamble zastává pozici Vice President, Head & Shoulders and Global Hair Care Sustainability Leader. „Máme štěstí, že díky vynikajícímu partnerství se subjekty TerraCycle a SUEZ můžeme tuto vizi také realizovat.“

 

Společnost Procter & Gamble dále oznámila, že v Evropě bude do konce roku 2018 víc než půl miliardy ročního objemu lahví obsahovat až 25 % recyklovaného plastu od konečného spotřebitele. To představuje více než 90 % všech lahví v oblasti péče o vlasy prodávaných v Evropě v rámci portfolia vlajkových značek společnosti Procter & Gamble v kategorii péče o vlasy, např. Pantene či Head & Shoulders.

 

Tento projekt bude každoročně potřebovat 2600 tun recyklovaného plastu, tedy stejnou hmotnost jako osm plně naložených letounů Boeing 747. Procter & Gamble v obalech využívá recyklovaný plast od konečného spotřebitele již více než 25 let a dnešní oznámení je důležitým krokem na cestě společnosti dosáhnout firemního cíle do roku 2020, a to zdvojnásobit využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v obalech.

 

Podle nadace Ellen MacArthur Foundation (EMF) ekonomika ročně přichází o 95 % hodnoty plastového obalového materiálu v ceně 80–120 miliard dolarů. Nadace upozorňuje, že pokud bude současné tempo pokračovat, bude do roku 2050 v moři (z hlediska hmotnosti) více plastů než ryb.1

 

V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Zvýšená míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ dodala Virginie Helias, působící ve společnosti Procter & Gamble na pozici Vice President of Global Sustainability. „Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Vyšší míra využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdi na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.“

 

Toto partnerství představuje pro TerraCycle důležitý krok. Jsme hrdi, že na tomto průlomovém produktu můžeme spolupracovat s jednou z největších světových značek. Tvorba první recyklovatelné šamponové lahve z plážového plastu na světě představuje počátek důležité cesty. Vzhledem k tomu, že kruhová ekonomika získává více podpory, doufáme, že s ekologickými dodavateli budou spolupracovat i další globální značky a že využijí svého vlivu a budou ke změně ve prospěch životního prostředí motivovat i ostatní,“ domnívá se generální ředitel společnosti TerraCycle Tom Szaky.

 

Toto partnerství mezi subjekty SUEZ, TerraCycle a Procter & Gamble představuje podnětný krok k vytvoření vůbec první recyklovatelné šamponové lahve na světě vyrobené z plážového plastu. Věříme, že další organizace budou spolupracovat s jinými poskytovateli, a dosáhnou tak zásadních změn v oblasti životního prostředí, a to nejen v tomto odvětví, ale také v jiných sektorech. V devíti specializovaných zařízeních na zpracování plastů po celé Evropě společnost SUEZ již nyní produkuje 170 000 tun vysoce kvalitních recyklovaných polymerů,“ řekl Jean-Marc Boursier, Group Senior Executive VP odpovědný ve společnosti SUEZ za oblast Recycling & Recovery Europe.

 

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3