Zásilkovna, přední česká logistická firma, spouští službu pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami v České republice. Název nové služby je Mezi námi, její cena začíná na 65 korunách včetně DPH a patří k nejnižším na trhu.
Zákazník vyplní všechny potřebné údaje pro odeslání zásilky pohodlně kdekoliv přes mobilní aplikaci a na podacím místě Zásilkovny sdělí pouze vygenerované heslo k zásilce. Žádné fronty, žádné zbytečně dlouhé formuláře. Ve srovnání s jinými kurýrními službami v ČR dokáže služba Mezi námi odesílat zásilky jak s dobírkou, tak bez dobírky. Oficiální datum spuštění služby je středa 24. dubna 2019.
„Dnešní den je důležitým milníkem historie Zásilkovny. Rozhodli jsme se vyjít vstříc přáním našich zákazníků a frančízantů, aby mohli zásilky sami posílat. Službu jsme pojmenovali Mezi námi. Jde o jeden z nejjednodušších a nejlevnějších způsobů odesílání zásilek mezi fyzickými osobami na trhu. Podobně jako u dalších služeb jsme mysleli především na to, aby byl celý proces maximálně jednoduchý, pohodlný a levný. V letošním roce chceme službu spustit také na Slovensku a Maďarsku, na začátku roku příštího pak v celé Evropě. Jsem hrdá na to, kam se Zásilkovna jako ryze česká firma vlastními silami, bez pomoci dotací a podpory z mezinárodní sítě, dostala,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.
Služba doručování zásilek mezi fyzickými osobami funguje velmi jednoduše. Do mobilního telefonu si zákazník stáhne aplikaci Zásilkovna (dostupná pro Android i iOS) a zadá své registrační údaje, kterými jsou pouze jméno, telefon a e-mail. Nic víc není potřeba. Tyto údaje zadává pouze jednou, každou další zásilku si aplikace už pamatuje. Při odesílání již konkrétní zásilky vyplní údaje o odesílateli, vybere cílové výdejní místo, zvolí dodatečné služby (například dobírku) a zaplatí platební kartou online. Zásilka je tímto zaevidována v systému, zákazníkovi se zobrazí identifikační heslo zásilky. Pak už jen stačí zabalit, donést na libovolné podací místo a sdělit obsluze identifikační heslo. Obsluha nalepí na zásilku štítek a od zákazníka si ji převezme.
„Na samotném podacím místě stráví zákazník pár desítek vteřin, vše ostatní dělá z pohodlí domova. Žádné dlouhé čekání ve frontách, žádné vypisování zbytečně dlouhých papírových formulářů. Doba pro doručení zásilky je obvykle jeden až dva dny. V první vlně nabízíme doručování zásilek na naše výdejní místa, kterých je k dnešnímu dni více než 1700, ve druhé pak až do domu,“ doplňuje Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.
Cena pro doručení zásilky mezi fyzickými osobami začíná na 65 Kč včetně DPH do maximálního rozměru 50 cm u nejdelší strany, součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout 120 cm a váhu 4 kg. Pokud si zákazník v aplikaci zvolí dobírku, zaplatí 19 Kč včetně DPH.
Každá zásilka má automaticky hodnotu 300 Kč, ale zákazník si může zvolit hodnotu vyšší. Zde je pak připočítáváno 50 haléřů za každou 100 Kč navíc. Uvedením ceny zásilky se zákazníkovi usnadní proces případné reklamace, při ztrátě zásilky mu Zásilkovna totiž jednoduše vyplatí udanou hodnotu bez toho, aniž by musel předložit doklady o pořizovací ceně zboží a další dokumenty. Výsledná cena se ukazuje přímo v aplikaci, takže zákazník má vždy přehled o tom, kolik ho zásilka bude celkově stát.
Zásilkovna je součástí skupiny Packeta. V loňském roce byl obrat skupiny 790 milionů korun. V meziročním srovnání šlo o 70% nárůst. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionů přepravených zásilek. Skupina bude také pokračovat v upevňování svých pozic na zahraničních trzích a v expanzi do dalších zemí. Nyní působí v celkem 15 státech, do konce letošního června chce být ve všech zemích Evropské unie.
(tz)
Ilustrace Pixabay.com