INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ho lkaNávštěva u lékaře nebo v bance, změna operátora, objednávka předplatného, ale i běžný nákup v e-shopu či reklamace – při všech těchto činnostech lidé běžně poskytují svá osobní data. Připomenul to mezinárodní den ochrany osobních údajů vyhlášený v roce 2007 Evropskou komisí, který každoročně připadá na 28. ledna. Osobní informace uváděné v registrech jsou přitom často volně přístupné. Příklady z praxe zároveň ukazují, že bez právní ochrany majetku to může vést i k jeho ztrátě či znehodnocení.

„Ochrana soukromí není zločin, vždyť právo na soukromí a ochranu vlastnictví je zakotveno v Listině základních práv a svobod pro každého bez výjimky. Není tedy důvod, proč by měla být osobní data a informace o soukromém majetku lidí – samozřejmě pokud nejsou veřejnými činiteli – k dispozici každému ve veřejných registrech. Je pak snadné získat o majetku a poměrech nějaké osoby celou řadu informací a stát k tomu často až příliš přispívá,“ řekl advokát Pavel Strnad z AK Polverini Strnad.

Například v katastru nemovitostí, lze za pár korun získat opravdu velké množství informací. Jaké následky to bez dodatečné právní ochrany majetku může mít, ukazuje konkrétní příklad pana Petra S., který díky dědictví vlastnil v Praze a v Brně dva činžovní domy a tři stavební pozemky. Nemovitosti byly v katastru evidovány pod jeho jménem, bez zástavních práv, věcných břemen nebo jakéhokoli zatížení.

Skupina podvodníků, která se zaměřovala na bohaté osoby, díky jednoduché službě vedené katastrem zjišťovala za pouhých 50 Kč za stranu seznam veškerých nemovitostí konkrétních osob v České republice. Z elektronického obchodního rejstříku a sbírky listin zase vyhledávala údaje o jejich podnikání. Díky tomu objevila i pana Petra S. Následně začala série výhrůžek a vydírání. Pan Petr S. byl pak z obavy o bezpečnost svou a své rodiny donucen převést část nemovitostí na podvodníky za méně než čtvrtinu jejich tržní hodnoty.

Pan Petr S. by o nemovitosti nepřišel, pokud by informace nebyly veřejné. Proto je třeba myslet nejen na bezpečnost osobních údajů, ale zabránit podobným situacím například diskrétní strukturou v rámci právní ochrany majetku.

Advokátní kancelář Polverini Strnad funguje na trhu téměř 20 let. Po celou dobu své existence usnadňuje svým klientům podnikání a nabízí komplexní business řešení, včetně nadstandardních služeb, jako jsou například záruky na smlouvy, upozornění na závazné termíny nebo přípravy jednoduchých obchodních shrnutí právních dokumentů. Kancelář má pobočky v Praze, Římě, Brně a Bratislavě. Jejími zakladateli jsou Pavel Strnad a Giampaolo Polverini.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3