Míra nezaměstnanosti v České republice stoupla o 0,1 procentního bodu na současných 3,8 %. Nepopulární prvenství aktuálně drží Moravskoslezský kraj, kde se zvýšil počet lidí bez práce během června přibližně o 1200, na konci července se zde na úřadu práce přihlásilo více než 5700 nových uchazečů.
Nezaměstnanost na severu Moravy tak činí 5,6 procent. Značný podíl na ní má prodlužující se pandemie koronaviru. Podle Úřadu práce ČR se ale zasažené obory postupně oživují a nabírají nové pracovníky, zájem je především o IT sektor.
Nejvíce lidí hledá práci na Karvinsku, Ostravsku a Bruntálsku. Nezaměstnanost ale stoupala v červenci pravidelně. Hromadné propouštění v Moravskoslezském kraji se týkalo i velkých IT firem, některé musely propustit stovky zaměstnanců. A to i přes to, že v sektoru informačních technologií pracovníci dlouhodobě spíš chybí. Jiné společnosti, zaměřující se na informační a komunikační technologie naopak chystají nové pracovní pozice naopak otevírat. Jednou z nich je společnost Shopsys, jenž se soustředí na technologický vývoj a péči o největší české online prodejce. Ta se připravuje aktuálně zaměstnat 10 nových pracovníků. “Primárně budeme nabízet uchazečům programátorské pozice, hledat budeme ale také produktové manažery” uvádí Andrea Tobolová, HR manažerka společnosti Shopsys.
Hlavním důvodem této plánované akvizice je stále se zvyšující poptávka především velkých kamenných hráčů po sofistikovaných e-shopech. “Zvyšující se nároky zejména velkých hráčů na trhu nám paradoxně hrají do karet, a to proto, že zadání a potřeby těchto klientů zdaleka nedokáže splnit každá agentura tvořící e-shopy.” říká Matěj Kapošváry, obchodní ředitel společnosti Shopsys.
Mezi zaměstnanými lidmi panují kvůli kovidu pochopitelně obavy o to, zda opouštět své aktuální zaměstnání. “Bát by se rozhodně neměli”, uvádí Tobolová a zakončuje, “pandemie urychlila digitalizaci na všech frontách a v e-commerce to platí dvojnásob”
Společnost Shopsys se zabývá vývojem velkých e-shopů na míru a jejich kontinuálním rozvojem. Firma je na trhu od roku 2003 a za sebou má více než 800 realizovaných e-shopů. Zaměřuje se na ty největší B2B a B2C řešení na míru a využívá špičkové technologie. S vlastní globální open-source e-commerce platformou Shopsys Frameworkem expanduje do zahraničí za podpory investorských fondů Reflex Capital Ondřeje Fryce. Mezi největší klienty, o které se stará 70 IT odborníků, patří Sconto nábytek, Mountfield, OKAY Elektrospotřebiče, Démos, B2B Partner, Office Depot, Agátin svět, Superzoo.
(tz)