INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ja jo 1x1Obliba nákupů na internetu v Česku rok od roku roste, pořád ale nedosahuje průměrných evropských čísel. Míra spokojenosti zákazníků je však vysoká a vysoké jsou i jejich nároky na přepravce.

Češi si rádi nechají poradit na sociálních sítích, od rodiny anebo přátel, nejskeptičtější naopak bývají vůči doporučením od youtuberů. K nákupu pak využijí nejvíce notebook. Data vycházejí z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti Direct Parcel Distribution, největšího soukromého přepravce v České republice, který je součástí mezinárodní skupiny DPDgroup. 

Skupina Direct Parcel Distribution vypozorovala panující rozdíly ve zvyklostech silné kategorie pravidelných online nakupujících (z angl. mature regular e-shoppers) v Čechách a jejich evropskými protějšky. Všeobecně do této skupiny spadají  jedinci mezi 18 až 70 lety, kteří aspoň jednou měsíčně nakoupí online. V ČR tvoří zákazníci spadající do této skupiny 43 % všech nakupujících na internetu, jen o 2 % méně, než je evropský průměr. Tato skupina je však v ČR i Evropě zodpovědná za 85 % online nákupů. 

Průměrně je v České republice zákazník z této kategorie zodpovědný za 36 nákupů ročně, což je např. až o třetinu méně než u vedoucí Velké Británie, se 48 objednávkami. Na dalších příčkách se pak nachází Polsko (46) následované Nizozemím (44), Irskem (43) a Rakouskem (39). I v porovnání s evropským průměrem, u kterého se jedná o 40 nákupů, má Česká Republika ještě rezervy. Češi se však většinově shodují na své spokojenosti s online nakupováním, až 79 % z nich označilo svou poslední objednávku za jednoduchou, v evropském průměru jde pak o cifru o 1 % menší. 

Pro online nakupování je v Česku nejvíce využíváno notebooků, smartphone pak běžných online nakupující používá až v 55 %, což je 9 % za evropským průměrem. Naopak nejméně často nakupujeme prostřednictvím tabletu. Dále je pak samotné online nákupní chování nejsilněji ovlivněno již předešlou znalostí značky či doporučením od příbuzných, kolegů a ze sociálních sítí. Největší skepsi jak v Čechách, tak u ostatních Evropanů naopak vyvolávají doporučení skrz specializované blogy či Youtube videa.

Mohou za většinovou spokojenost i vysoká očekávání od přepravce?

Průzkum také ukázal, že čeští běžní online nakupující mají mnohonásobně větší očekávání týkající se samotného doručení objednávek, to je zde mnohem silnější než u evropského průměru. Důležitou roli při uspokojení zákazníků hraje převážně flexibilita doručovací společnosti. Důležitým aspektem se jeví také míra informovanosti zákazníka (informace o dodávce v reálném čase) a přesnost (možnost výběru termínu dodání předem). V evropském průměru pak naopak bežní online nakupující více upřednostňovali expres doručení následující den. Většina dotazovaných také udává, že je pro ně celkově důležité znát svou doručovací společnost. Jedná se o důvody možné garance určitého servisu, tak i to, že znalost svého přepravce považují za uklidňující.

__________________________________________________
Průzkum realizovala společnost Direct Parcel Distribution prostřednictvím anonymní internetové studie pod záštitou agentury GfK. Ta probíhala v celkem 21 zemích napříč Evropou a zúčastnilo se jí celkem 23 255 respondentů starších 18 let, jež  objednali a následně obdrželi zboží v období od ledna do července 2019. Za Českou republiku se do výzkumu zapojilo 1 101 online nakupujících. 

O DPD
Společnost Direct Parcel Distribution je součástí skupiny DPDgroup, největšího mezinárodního silničního přepravce v Evropě. Se svými 1500 kurýry a 1250 výdejními místy Pickup je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce na trhu nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup využívá DPD přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručuje do 230 zemí světa. DPDgroup je zcela CO2e neutrální společnost. Svou uhlíkovou stopu při doručování zásilek a provozu dep soustavně snižuje a veškeré své emise plně kompenzuje prostřednictvím nejrůznějších ekologických projektů, které jsou součástí strategie DrivingChange. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3