INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

par celaTéměř polovina dotázaných developerů má potíže s pořizováním parcel pro výstavbu (48 %). V průměru jim trvá získat vybranou parcelu 11 měsíců. Nejvíce atraktivní jsou dle dotázaných developerů parcely v blízkosti metra, nádraží nebo jiné dopravní cesty v rámci města.

Více než třetina oslovených se účastní státních veřejných soutěží o pozemky, stavby či jiné objekty (36 %). Vyplývá to ze Studie developerských společností zpracované analytickou společností CEEC Research. 

S potížemi při pořizování parcel pro výstavbu se setkala téměř polovina oslovených ředitelů developerských společností (48 %). Se stejnými potížemi, avšak pouze v některých případech, se setaklo dalších 32 % a naopak zbylých 20 % dotázaných nemá s pořizováním parcel žádné obtíže. Průměrně trvá 11 měsíců, než oslovení developeři vybranou parcelu získají.

Pro developery jsou nejatraktivnější parcely pro rezidenční výstavbu plochy v blízkosti metra, nádraží nebo jiné dopravní cesty v rámci města 9 bodů z 10 (kdy 10 = nejvíce atraktivní, 1 = nejméně atraktivní), na druhém místě ohodnotili parcely v centru města (8 bodů z 10). Dále pak velké pozemky v přilehlých městských částech (7,2 bodu z 10) a pozemky v dojezdové vzdálenosti do měst (5,3 bodu z 10).

Zajímali jsme se také o to, zda se oslovení ředitelé developerských společností účastní soutěží o pozemky, stavby či jiné objekty. Více než třetina se těchto soutěží účastní (36 %). Desetina projektů těchto developerů vzniklo právě na vysoutěžených parcelách (10 %).

Za největší problém v průběhu státních veřejných soutěžích o pozemky developerské společnosti uváděly průběh řízení (3,1 bodu z 10) a množství účastníků řízení (3,8 bodu z 10). Dále developeři obtížně vnímají administrativní zátěž při účasti na řízení (4,0 bodu z 10). Naopak pozitivně respondenti vnímají atraktivitu lokalit pozemků (5,9 bodu z 10) a cenu pozemků (6,4 bodu z 10). Jednu z možných komplikací popisuje také Ján Horváth, prokurista a CEO divize Real Estate, společnosti CTR Projekt, s.r.o.: „Veřejnou nabídku pozemků a nepotřebných nemovitostí státu, státních institucí i měst a obcí sledujeme, ale v posledních 5 letech jsme se žádné neúčastnili. Většinou se totiž jedná o nemovitosti, u nichž musí investor následně projít celým povolovacím procesem nové výstavby a nikde nemá jistotu, co, do kdy a zda vůbec bude moci na pozemku postavit. V tom se situace v České republice výrazně liší např. od Německa, kde jsou všechny tyto parametry už v okamžiku vyhlášení soutěže jasné a vymahatelné, což dává investorovi předvídatelnost investice – a tedy i základní smysl se veřejné soutěže zúčastnit.“
Studie developerských společností H2/2020 bude zveřejněna na:
www.ceec.eu 

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3