Dotazníkového šetření agentury STEM/MARK odhalilo, že 68% Čechů nesouhlasí se zákazy EU a celých 97% se domnívá, že by EU měla respektovat lokální zvyky. S největší nevolí se v Česku setkávají směrnice v potravinářském průmyslu. Pouhých 9 % respondentů by souhlasilo s prodejem výhradně baleného pečiva. Negativně se Češi stavějí také k nařízením, která definují přímo vlastnosti potravin. Například návrh regulovat délku slaných tyčinek by odmítlo 76% respondentů.
Tolerantněji Češi přijímají ekologická opatření EU. 1/3 dotázaných souhlasí s nedávným zákazem klasických žárovek a vítá jejich nahrazení úspornými svítidly. Názor na případný zákaz používání igelitových tašek je zhruba vyrovnaný. Největší podporu přitom mají ekologická nařízení mezi vysokoškoláky. Se zvyšujícím se vzděláním roste také souhlas se zákazem kouření na veřejných místech. Protikuřácké opatření si přeje 62 % Čechů.
Společnost Intersnack a. s. je klíčovým hráčem na trhu slaných snacků. Vedoucí pozici zaujímá v kategoriích bramborových chipsů, specialit, slaného pečiva a oříšků. Mezi nejdůležitější značky patří dlouhodobě Bohemia. Bohemia je silná moderní značka s dlouholetou českou tradicí a širokým portfoliem zahrnujícím několik řad chipsů (Bohemia Chips, Tradiční české brambůrky, GRANDE a SENZA), slané pečivo, oříšky a speciality (SUPER a Lupeto). Všechny výrobky značky Bohemia se vyznačují vysokou kvalitou vstupních surovin a zpracování, díky tomu uspokojí chuť i nejnáročnějšího zákazníka.
(tz)