Co bylo hlavním cílem vydání Retail Booku?
PH: Bohužel se na trhu občas setkáváme s přemrštěnými cenami za analýzy a průzkumy v této oblasti, i přesto že to jsou vlastně veřejné informace. Chtěli jsme tedy zpřístupnit komplexní souhrn informací – mapy, seznamy a detailní informace o každém existujícím i plánovaném shopping centru, retail parku, velkoformátové prodejně či obchodních sítí.
Jaké jsou přínosy publikace?
PH: Všichni mohou lépe mapovat trh - subdodavatelé služeb či nájemci mohou například lépe stanovit své tržní podíly, developeři snadněji poznají svoji konkurenci a zástupci měst uvidí i za hranice svého katastru. Publikace je vhodná i pro studenty, kteří z ní mohou čerpat například údaje o vývoji obchodních stezek a obecně obchodu od první republiky až do současnosti.
Byl sběr dat náročný?
PH: Statistická data byla sbírána v průběhu celého jednoho roku. Neodborně řečeno, náš tým opravdu osobně navštívil a prozkoumal každé české a slovenské město nad 10 000 obyvatel a hledal zde stávající objekty, volné pozemky, zkoumal, kam lidé chodí nakupovat a proč.
Co chystáte dál?
PH: Na základě ohlasu na Retail Booku vzniká Office Book, seznam velkých kancelářských budov, průmyslových a logistických parků doplněný například o statistická data přepravy, mezd apod. Všemi očekávané je však překlopení databáze nemovitostí a firem do elektronické podoby. Na stránkách www.centers.cz bude od března příštího roku spuštěn v evropském kontextu naprosto unikátní portál shromažďující veškeré informace o realitním trhu v ČR a SR.
(tz)