INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Skladon 2021 1Prostředí české e-commerce je extrémně konkurenční a možnosti růstu omezené. Není proto překvapením, že se téměř polovina českých prodejců věnuje také prodejům do zahraničí, a to nejvyšší měrou ze všech v regionu střední a východní Evropy.

S expanzí jim stále častěji pomáhá tzv. fulfillment, tedy kompletní outsourcing logistiky. Dle společnosti Skladon obchodníci na fulfillmentu oceňují především záruku kvalitní dopravy po celém světě i možnost snadno škálovat své objemy bez velkých investic do skladových prostor či zaměstnanců.

V současné době funguje v České republice více než 54 000 e-shopů, přičemž jen v prvním kvartále roku 2022 se jejich počet zvýšil o 20 %. Neustálý nárůst nových internetových obchodů značí silně konkurenční prostředí, na počet obyvatel se ČR pyšní jejich nejvyšším počtem v Evropě. E-shopům se i přes množství konkurentů daří a často hledají způsoby, kam a jak dále růst. Logickým krokem ze strany obchodníků je tak expanze na zahraniční trhy. Data Accenture a AliResearch navíc ukazují, že právě za přeshraniční nákupy bylo v roce 2021 utraceno v přepočtu více než 22 bilionů korun, přičemž dle dat Statista alespoň jeden online nákup absolvovaly více než 2 miliardy lidí.

Rozšíření prodeje na další světové trhy je sice dostupnější než dřív, stále s sebou však nese řadu těžkostí a vyžaduje důkladnou a trpělivou přípravu. Alfou a omegou zahraničního úspěchu je zajištění kvalitní a spolehlivé logistiky, právě ta totiž určuje spokojenost koncového zákazníka a rozhoduje tak o budoucím úspěchu firmy za hranicemi. Data společnosti Perfect Crowd ukazují, že 84 % nakupujících upřednostňuje při objednávce takový obchod, který je schopen doručit zboží co nejrychleji, přičemž 61 % zákazníků opouští nákupní košík ve chvíli, kdy nenajdou dostatečně rychlý způsob dopravy. Celá polovina nakupujících si tak pro své online nákupy vybírá zahraniční e-shopy a množství z nich zároveň upřednostňuje rychlost doručení před samotnou cenou zboží.

Znalost zahraničního logistického prostředí rozhoduje o úspěšnosti expanze 

Logistika v rámci zahraničních trhů je však velmi komplexní záležitost. Na každém z nich totiž působí rozličná řada dopravců, operuje se s různými způsoby plateb, odlišnými principy reklamací i vrácení zboží, a především s různým typem zákazníka a jeho zvyklostmi. Pokud se e-shop pro expanzi rozhodne, v prvé řadě potřebuje získat know-how, které mu umožní, aby i v zahraničí dokázal navázat na svůj tuzemský úspěch.

„Fulfillment je v rámci zahraniční expanze pro každého obchodníka výrazným usnadněním, neboť jeho poskytovatel dokáže díky vysokým objemům zásilek dosáhnout na výrazně výhodnější ceny za dopravu a ušetřit tak e-shopu nezanedbatelné množství financí. Zvlášť v prvotní fázi expanze, kdy e-shop operuje s malými objemy, je pro něj taková služba velmi výhodná. Zároveň se díky outsourcingu zbavuje veškerých starostí s logistikou, fulfillment totiž zajistí kompletně všechny potřebné procesy – od přijetí zboží, přes zabalení i případnou kompletaci až po odeslání koncovému klientovi,“ říká Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel Skladonu, předního českého poskytovatele fulfillmentu.

Lokální startupy se mění v globální značky

Ze statistik dále vyplývá, že přeshraniční e-commerce roste dvakrát rychleji než domácí obchod, přičemž celková hodnota takového nákupu bývá zpravidla vyšší než při objednávkách v rámci domovské země. Tento trend postupně přesvědčuje k expanzi i menší a střední obchodníky, kteří tak mohou své unikátní zboží nabídnout mnohem širšímu okruhu zákazníků, a kromě samotného zvýšení obratu tím také zvýšit povědomí o své značce.

„Máme v našich řadách klienty, kterým se právě díky zahraniční expanzi podařilo z malého startupu poměrně rychle vyrůst v celosvětově známou firmu. Příkladem může být česká firma Skinners vyrábějící ponožkoboty, která s námi doručuje dnes již do více než 110 zemí světa a měsíčně odešle do zahraničí velkou část své celkové produkce. Díky fulfillmentu nemusí řešit třeba starosti s celním řízením, které bývá pro obchodníky častou komplikací a nevědí si s ním rady. Expedice zboží do třetích zemí má totiž své zákonné i technické požadavky. S námi má však obchodník jistotu, že za něj vyhotovíme veškerou potřebnou dokumentaci, a že zboží bude doručeno do všech požadovaných zemí ve stejné kvalitě,” dodává Babinec.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3