INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2022 09 27Téměř třetina tuzemských firem omezí v reakci na zdražování energií vytápění firemních prostor – kanceláří nebo výrobních hal. Další čtvrtina pak plánuje, že bude investovat do úsporných energetických zařízení, která jsou méně energeticky náročná, například do úsporného osvětlení. Vyplývá to z rychlého průzkumu společnosti Edenred mezi 200 podniky v Česku.

Šetřit kvůli drahým energiím bude velká část českých firem. Většina z nich – 53,5 procenta – chystá úspory v těch částech podniků, které neslouží přímo k výrobě, nebo mimo kanceláře, tedy ve společných prostorách, jako jsou chodby nebo šatny. Jen velmi malá část společností naopak zatím přemýšlí o tom, že by úspor dosáhly tím, že výrobu, služby nebo kanceláře sestěhují a budou využívat méně prostor než dosud.

Průzkum také ukázal, že firmy příliš neuvažují o tom, že by z důvodu úspor zaváděly povinný home office. Sedm z deseti firem s ním nepočítá vůbec. A na druhé straně pouze 4,5 procenta společností ho chce povinně zavést na dva a více dní v týdnu.

„Výraznější využívání home office přináší určitou možnost aktuálních úspor. Firmy ale po dvou letech covidu a s tím spojenými omezeními mají s touto formou práce již velké zkušenosti a jejímu dlouhodobějšímu a výraznému využívání se nyní brání. Často totiž zjistily, že některým zaměstnancům se po čase při práci z domova snižuje pracovní morálka, a to má vliv na firemní výkonnost. Ani potenciální ušetření na nákladech nedokáže v jejich očích tyto negativní dopady vyrovnat,“ komentuje výsledky průzkumu Gabriela Šimšová, personální ředitelka ze společnosti Edenred.

Pokud tedy firmy budou home office využívat, tak mnohem častěji na nepovinné bázi. K tomu se kloní 22 procent podniků. „Firmy vyhodnocují individuální řešení jako mnohem prospěšnější, což vidíme nejen u home officů, ale i v dalších oblastech personální práce. Dokáží tak reagovat na aktuální situaci i potřeby jednotlivých zaměstnanců a tato pružnost se jim vyplácí i ekonomicky,“ doplňuje Gabriela Šimšová.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3