INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2022 09 27 4Skoro jeden celý pracovní den z každého týdne tráví v průměru drobní podnikatelé a živnostníci v Česku činnostmi, které je zdržují od produktivní práce. Nejčastěji si stěžují na zbytečnou administrativu, byrokracii, papírování a účetnictví. Drahocenný čas ztrácí také cestováním za klienty, dodavateli, na úřady nebo do bank. Ukázal to nejnovější průzkum Raiffeisenbank a Mastercard mezi více než třemi stovkami drobných podnikatelů a živnostníků.

Zkušenosti českých podnikatelů ukazují, že činnostmi, které je zdržují od podnikání, tráví v průměru 6 hodin a 20 minut týdně. Mezi těmi, kteří mají společnost s ručením omezeným, je to dokonce osm a půl hodiny týdně. Největší míru zdržování přitom vidí v neúměrně dlouhém čekání na infolinkách při telefonování (51 %) a v situacích, kdy není možné komunikovat online s úřady (47 %) nebo s bankovními institucemi (31 %). Pokud by se respondentům průzkumu Raiffeisenbank a Mastercard podařilo nějakou část z tohoto času ušetřit, nejraději by ho využili k odpočinku (55 %), věnovali by se svým koníčkům (49 %) nebo své rodině (48 %). Odpovědi se příliš nerůzní ani mezi začínajícími podnikateli, ani mezi těmi, kteří podnikají deset a více let.

Více než tři pětiny podnikatelů (63 %) přitom vnímají, že šetřit čas jim zásadně pomáhá banka, kde mají svůj hlavní účet, který používají pro podnikání. Jako vůbec největší pomoc v každodenním životě považují fungující a přehledné internetové a mobilní bankovnictví, přes které můžou jednoduše a rychle zadávat nebo kontrolovat platby. „Víme, že čas jsou peníze, a právě proto je pro nás čas hlavním měřítkem, podle kterého navrhujeme naše produkty a služby. Cílem Raiffeisenbank je, aby naše digitální řešení poskytovala drobným podnikatelům všechny výhody moderní doby: od možnosti otevřít si účet online přes jeho vedení zdarma až po bezproblémové vytvoření terminálu v mobilním telefonu nebo podání žádosti o podnikatelský úvěr přes internetové bankovnictví. Díky digitálnímu bankovnictví se podnikatelé můžou více zaměřovat na svůj business nebo využít uspořený čas a věnovat se svým zálibám či relaxaci,“ řekl Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank.
Dvě třetiny respondentů (67 %) deklarují, že jejich hlavní účet, který používají k podnikání, je zdarma. Ti, kteří za vedení svého účtu stále platí, se přitom v drtivé většině domnívají, že účet zdarma reálně vůbec nelze mít, anebo neznají konkrétní podmínky, které je pro to potřeba splnit.
„Řada zejména drobných podnikatelů využívá běžné osobní účty s představou, že podnikatelské účty jsou zbytečně drahé. To ale není pravda. V Raiffeisenbank je vedení účtu pro podnikatele skutečně bezplatné, bez dalších skrytých poplatků nebo složitých podmínek. A oproti běžnému účtu mají podnikatelé příležitost získat navíc spoustu benefitů, jako je třeba možnost vytvoření terminálu na přijímání platebních karet přímo z mobilního telefonu, jednoduše se propojit s účetními systémy pomocí API nebo mít pod jedním číslem účtu až 19 měn. Majitelé prémiových a firemních karet Mastercard mají navíc zdarma možnost online konzultací zdravotního stavu a objednání k vhodnému specialistovi po celé České republice v rámci služby uLékaře.cz,“ doplnil Jiří Zeman, segmentový manažer Raiffeisenbank.
K přijímání bezhotovostních plateb si drobní podnikatelé a živnostníci stále hledají cestu. Terminál má jen desetina z nich (11 %). Nejčastěji uváděným důvodem je to, že ho k práci nepotřebují a pracují raději s hotovostí, fakturami nebo jim zákazníci platí převodem – nebo že je provoz platebního terminálu příliš nákladný. Velká část respondentů se taky domnívá, že terminál vůbec mít nemůžou, protože nemají stálé prodejní místo, připojení k elektřině nebo internetu.
Bezhotovostní platbu kartou přitom řada zákazníků upřednostňuje před jinými metodami placení díky její rychlosti a bezpečnosti. Drobní podnikatelé navíc v dnešní době už nemusí kupovat speciální zařízení a propojovat ho s pokladnou ve fyzické prodejně. Díky inovativnímu řešení Raiffeisenbank je možné na platební terminál jednoduše proměnit jakýkoliv mobilní telefon s operačním systémem Android. Přijetí bezhotovostní platby je tak otázkou několika okamžiků, a to v podstatě kdekoli a kdykoli.
Odklon podnikatelů od hotovosti ukázal i tento průzkum. Mladí a začínající podnikatelé a živnostníci využívají hotovost jen ve dvou pětinách případů (39 %). Téměř polovina všech respondentů (47 %) se taky domnívá, že nakládání s hotovostí je rizikové a třetina (30 %) se při práci s fyzickými penězi cítí ohrožena.
Zejména mladší a začínající podnikatelé a živnostníci kladou velký důraz na digitalizaci – a to právě v oblasti bankovnictví. V prvních třech letech podnikatelského života chtějí tři čtvrtiny z nich (75 %) všechny, anebo alespoň ty jednodušší záležitosti se svou bankou řešit online. Pouze čtvrtina začínajících podnikatelů preferuje řešení bankovních záležitostí osobně na pobočce.
Spolu se zkušenostmi z podnikání ale na druhé straně roste i preference osobních setkávání s bankéřem, a to zejména při řešení složitějších záležitostí. Třetina respondentů (33 %), kteří už podnikají více než deset let, pak chce všechny své finanční záležitosti vždy řešit na pobočce.
„Raiffeisenbank je připravena vyhovět oběma skupinám. Jako jedna z mála českých bank nabízíme založení podnikatelského účtu i žádost o podnikatelský úvěr online, tedy bez nutnosti navštívit pobočku. Vedle toho mají naši klienti k dispozici i širokou síť poboček, ve kterých mohou se svými podnikatelskými poradci probrat například náročnější požadavky a situace,“ uzavřel Martin Vakoč.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3