INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2023 01 09Patnáct největších maloobchodních firem v roce 2021 vytvořilo tržby přesahující 279 miliard korun. 42 % z nich ovládají subjekty registrované v Nizozemí, za nimi následují vlastníci z Německa (19 %), Rakouska (17 %) a Česka (13 %). Vyplývá to z analýzy Dun & Bradstreet. Žebříček největších maloobchodních řetězců podle generovaných tržeb vedou prodejci potravin.

Do analýzy Dun & Bradstreet vstoupily všechny akciové společnosti a společnosti s ručením omezeným, které podnikají v oblasti maloobchodu (bez distribuce pohonných hmot), které zveřejnily své finanční výkazy (data k 15. 12. 2022) ve Sbírce listin.

„Největší maloobchodní hráči jsou rozebráni nadnárodními řetězci, které zde působí dlouhodobě a do budování sítě investovaly nemalé prostředky. Více dynamicky se ale rozvíjí segment on-line prodejců, kde se častěji profilují firmy s českými vlastníky,“ říká analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.

Žebříčku TOP 15 největších maloobchodních hráčů podle tržeb za rok 2021 dominují sítě prodejců potravin – Albert Česká republika z nizozemské skupiny Ahold s tržbami 61,4 mld. Kč, Penny Market kontrolovaný německým REWE s tržbami 42,2 mld. Kč, Tesco Stores ČR, který patří do nizozemského holdingu Tesco s tržbami 42,1 mld. Kč a BILLA z rakouské větve řetězce REWE s tržbami 31,3 mld, Kč. Souhrnné tržby těchto čtyř řetězců za rok 2021 přesáhly 177 mld. Kč.

(Poznámka: Významný podíl na trhu má také například Lidl, který do statistiky nebyl zařazen, neboť nesplňuje podmínku právní formy a současně nejsou k dispozici FV za rok 2021 nebo Rohlík, který má posunuté účetní období).

TOP 15 maloobchodních firem podle tržeb za rok 2021*

 Název společností

Tržby 2021 v Kč

Země přímého majoritního vlastníka

Albert Česká republika, s.r.o.

61 443 808 000

Nizozemí

Penny Market s.r.o.

42 174 770 000

Německo

Tesco Stores ČR a.s.

42 081 000 000

Nizozemí

BILLA, spol. s r. o.

31 347 815 000

Rakousko

ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.

22 566 209 000

Kypr

Internet Mall, a.s.

10 624 673 000

Česká republika

dm drogerie markt s.r.o.

10 442 247 000

Rakousko

SPORTISIMO s.r.o.

10 331 351 000

Česká republika

HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

9 859 326 000

Německo

IKEA Česká republika, s.r.o.

9 731 027 000

Nizozemí

BENU Česká republika s.r.o.

9 121 914 000

Česká republika

Mountfield a.s.

6 532 990 000

Česká republika

XLCZ Nábytek s.r.o.

4 379 739 000

Rakousko

ROSSMANN, spol. s r.o.

4 200 040 000

Nizozemí

LPP Czech Republic, s.r.o.

4 065 626 000

Polsko

*jen a.s. a s.r.o.; jen společnosti, které zveřejnily finanční výkazy ve Sbírce listin k 15. 12. 2022; bez

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3