INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2023 01 09Patnáct největších maloobchodních firem v roce 2021 vytvořilo tržby přesahující 279 miliard korun. 42 % z nich ovládají subjekty registrované v Nizozemí, za nimi následují vlastníci z Německa (19 %), Rakouska (17 %) a Česka (13 %). Vyplývá to z analýzy Dun & Bradstreet. Žebříček největších maloobchodních řetězců podle generovaných tržeb vedou prodejci potravin.

Do analýzy Dun & Bradstreet vstoupily všechny akciové společnosti a společnosti s ručením omezeným, které podnikají v oblasti maloobchodu (bez distribuce pohonných hmot), které zveřejnily své finanční výkazy (data k 15. 12. 2022) ve Sbírce listin.

„Největší maloobchodní hráči jsou rozebráni nadnárodními řetězci, které zde působí dlouhodobě a do budování sítě investovaly nemalé prostředky. Více dynamicky se ale rozvíjí segment on-line prodejců, kde se častěji profilují firmy s českými vlastníky,“ říká analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.

Žebříčku TOP 15 největších maloobchodních hráčů podle tržeb za rok 2021 dominují sítě prodejců potravin – Albert Česká republika z nizozemské skupiny Ahold s tržbami 61,4 mld. Kč, Penny Market kontrolovaný německým REWE s tržbami 42,2 mld. Kč, Tesco Stores ČR, který patří do nizozemského holdingu Tesco s tržbami 42,1 mld. Kč a BILLA z rakouské větve řetězce REWE s tržbami 31,3 mld, Kč. Souhrnné tržby těchto čtyř řetězců za rok 2021 přesáhly 177 mld. Kč.

(Poznámka: Významný podíl na trhu má také například Lidl, který do statistiky nebyl zařazen, neboť nesplňuje podmínku právní formy a současně nejsou k dispozici FV za rok 2021 nebo Rohlík, který má posunuté účetní období).

TOP 15 maloobchodních firem podle tržeb za rok 2021*

 Název společností

Tržby 2021 v Kč

Země přímého majoritního vlastníka

Albert Česká republika, s.r.o.

61 443 808 000

Nizozemí

Penny Market s.r.o.

42 174 770 000

Německo

Tesco Stores ČR a.s.

42 081 000 000

Nizozemí

BILLA, spol. s r. o.

31 347 815 000

Rakousko

ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.

22 566 209 000

Kypr

Internet Mall, a.s.

10 624 673 000

Česká republika

dm drogerie markt s.r.o.

10 442 247 000

Rakousko

SPORTISIMO s.r.o.

10 331 351 000

Česká republika

HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

9 859 326 000

Německo

IKEA Česká republika, s.r.o.

9 731 027 000

Nizozemí

BENU Česká republika s.r.o.

9 121 914 000

Česká republika

Mountfield a.s.

6 532 990 000

Česká republika

XLCZ Nábytek s.r.o.

4 379 739 000

Rakousko

ROSSMANN, spol. s r.o.

4 200 040 000

Nizozemí

LPP Czech Republic, s.r.o.

4 065 626 000

Polsko

*jen a.s. a s.r.o.; jen společnosti, které zveřejnily finanční výkazy ve Sbírce listin k 15. 12. 2022; bez

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3