Stále více lidí přemýšlí nad tím, kde a jak vzniká oblečení či módní doplňky, které si kupují. Chtějí stále častěji vědět, kdo je šije, jakého původu je použitý materiál, v jakých podmínkách se výrobky zhotovují a jaký je dopad výroby na životní prostředí. Tlak na udržitelnost je stále silnější i díky mileniálům a nastupující generaci Z.
„Tlak na udržitelnost v módním průmyslu vede výrobce k tomu, aby uváděli, jak ekologická a etická je jejich výroba. Problém je v tom, jak důvěryhodné jsou proklamace založené často na nejednotných principech. Studie Evropské komise zjistila, že téměř 50 % takových tvrzení společností je klamavých a neposkytuje spotřebitelům dostatečné informace. Proto se společnost Accenture rozhodla navrhnout index udržitelnosti dopadu módy, který se zaměřuje na transparentní komunikaci informací o udržitelnosti s maloobchodníky i zákazníky,“ řekl Karel Kotoun, odborník na téma udržitelnosti ze společnosti Accenture. Až 80 % evropských spotřebitelů chce vědět o dopadech výroby módního zboží, které kupují, uvedla studie Fashion Revolution. I v České republice lze sledovat trend změny. Lidé chtějí vědět, kdo jejich oblečení šije, jakého původu je použitý materiál, v jakých podmínkách se výrobky zhotovují a jaký je dopad výroby zejména na svět a klima. Pomáhají v tom nastupující generace Z i nové technologie. Také spotřebitelé v České republice jsou stále citlivější na původ a dopady výroby módy, kterou kupují a nosí.
(tz)